پیشرفت ۱۸ درصدی لایروبی مسیر دسترسی آبراه خورموسی

لایروبی مسیر دسترسی آبراه خورموسی در بندر امام خمینی(ره) با بیش از 18 درصد پیشرفت با بهره‌گیری از توان و تخصص نیروهای بومی در مسیر مطلوبی قرار دارد.

به گزارش خبر بندرامام خمینی (ره)  به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به آغاز پروژه لایروبی مسیر دسترسی آبراه استراتژیک خورموسی از ابتدای بهمن ماه سال ۹۹ گفت: روند لایروبی مسیر یاد شده تا اواخر خردادماه سال جاری معادل ۷۷/۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی واقعی داشته است.
دریس در ادامه با اشاره به لایروبی بیش از ۶۳۰ هزار متر مکعب در این بازه زمانی اظهار داشت: این میزان لایروبی با بهره‌گیری از دو فروند لایروب از نوع هاپرساکشن و کاترساکشن و توان و تخصص نیروهای بومی انجام شده است .
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) گفت: از ۱۰ فاز لایروبی این مسیر، فاز ۱ و ۲ آن به طول ۲۵۵۶ متر با حجم بیش از ۸۹ هزار مترمکعب به پایان رسیده است و فازهای ۹ و ۱۰ آن با بیش از ۶۵ درصد پیشرفت در حال تکمیل هستند.
دریس اظهار امیدواری کرد حسب برنامه‌ریزی تعیین شده فرآیند لایروبی کانال خورموسی به طول ۲۵ کیلومتر و عرض ۳۰۰ متر در مردادماه ۱۴۰۱ به طور کامل به اتمام برسد.

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان
منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)

انتهای پیام/

https://biknews.ir/13043کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13043/پیشرفت-18-درصدی-لایروبی-مسیر-دسترسی-آبرا/کپی شد!