تخلیه و بارگیری ۱۱ میلیون تن کالا در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از تخلیه و بارگیری ۱۱ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در سه ماهه نخست سال جاری در منطقه ویژه بندر امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، عادل دریس درباره تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: از تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون و ۸۳۱ هزار تن تا پایان خردادماه سال جاری، میزان ۶ میلیون و ۶۸۱ هزار تن را کالای غیرنفتی و بیش از ۴ میلیون تن کالای نفتی از بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده است.

وی افزود: به دنبال ورود ۱۲۳ فروند کشتی حامل فرآورده‌های نفتیو تخلیه و بارگیری بیش از ۴ میلیون انواع فرآورده‌های نفتی، ۷۰ رصد رشد در این زمینه به دست آمد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به ترانزیت بیش از ۱۱۹ هزار تن انواع کالا در سه ماهه نخست سال جاری از رشد ۴۶ رصدی آن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

یادآوری می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت و با ظرفیت سالانه ۵۰ میلیون تن نقشی مهمی در زنجیره تأمین کالا و امنیت غذایی کشور برعهده دارد.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/13029کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13029/تخلیه-و-بارگیری-11-میلیون-تن-کالا-در-بندر/کپی شد!