“شب شعر پرواز ۶۵۵” با حضور شاعران انقلاب در سواحل خلیج فارس برگزار شد

به مناسبت هفته حقوق ضدبشر آمریکایی"شب شعر پرواز ۶۵۵" با حضور شاعران انقلاب اسلامی بر روی یکی از شناورهای بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان و در کنار سواحل آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس، برگزار شد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ با حمله موشکی ناو وینسنس امریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران بر فراز خلیج فارس، جنایت بزرگ دیگری در پرونده سراسر جنایت امریکایی ها به ثبت رسید. بر اثر این جنایت هولناک که هرگز از حافظه ملت ایران و جامعه بین الملل پاک نخواهدشد، ۲۹۸ نفر غیرنظامی مظلومانه به شهادت رسیدند. بخش قابل توجهی از جنایت جنگی امریکا در طول تاریخش، جنایت ضدبشری و جنایت علیه غیرنظامیان بی دفاع بوده و ساقط کردن هواپیمای ایراباس، یکی از نمونه های این نوع جنایات است. در میان شهیدان این هواپیمای مسافربری  ۵۷ کودک زیر ۱۲ سال هم حضور داشتند.

شامگاه جمعه ۴ تیر ماه ۱۴۰۰ “شب شعر پرواز ۶۵۵” با حضور شاعران انقلاب اسلامی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خوزستان  بر روی یکی از شناورهای بندر امام خمینی(ره)  استان خوزستان و در کنار سواحل آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس برگزار شد و این شعراء با زبان فارسی و عربی یاد و خاطره شهدا و جنایت‌های حقوق ضدبشری آمریکایی را با زبان گویای شعر، ترسیم کردند.

محمد شهباز گهرویی مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر امام خمینی(ره) در کنار سواحل آب‌های نیلگون خلیج فارس اظهار داشت: سالروز حمله ناجوانمردانه ایادی آمریکا به هواپیمای غیرنظامی و مسافربری پرواز ۶۵۵ جمهوری اسلامی ایران که منجر به شهادت ۲۹۸ نفر از هموطنان ما شد، به هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است هر چند که یک هفته برای بیان جنایت‌های آمریکا، کم است و باید هر روز صحبت شود.

وی افزود: برای نخستین بار حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خوزستان در کنار سواحل آب‌های نیلگون خلیج فارس همان جایی که این حادثه تلخ و جنایت بشری صورت گرفت، یک برنامه و رویداد هنری-ادبی را بر روی یکی از شناورهای حاضر در اسکله بندر امام خمینی(ره) و بر روی آب های خلیج فارس برنامه‌ریزی کرده است.

شهباز گهرویی با بیان اینکه هشت نفر از شاعران انقلاب اسلامی استان خوزستان و کشور در شب شعر حقوق بشر آمریکایی و موضوع های مرتبط حضور دارند، گفت: ۴ نفر شاعران مهمان از تهران و اصفهان و ۴ نفر از شاعران هم استانی و شهرهای بندرهندیجان، دزفول و اهواز به مناسبت حقوق بشر آمریکایی و موضوع های مرتبط، با زبان فارسی و عربی شعرخوانی کردند.

وی افزود: مصطفی محدثی، علی داودی و یزدانی از تهران، جهان‌دار از اصفهان، زهرا شعبانی، زهرا آراسته نیا، سید علیرضا شفیعی و حیدرعلی حزباوی از خوزستان در این شب شعر حضور داشته و جنایات آمریکایی را با زبان شعر انقلابی ترسیم و محکوم کردند و یاد شهدا این حادثه تلخ را گرامی داشتند.

مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خوزستان درباره پیام اصلی این مراسم در برابر جنایت سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: حاصل خون شهدا در حال حاضر سبب شد که جوانان ایران اسلامی در خلیج فارس با اقتدار و قدرت بیشتر از گذشته بایستد و آمریکای جنایتکار جرات کارهای کوچک‌تر از آن را هم نداشته باشد.

وی گفت : اعتبار و ارزش امروز جمهوری اسلامی ایران حاصل خون شهدا است و آمریکایی جنایتکار در دنیا اعتبار و ارزشی ندارند و منفورتر از گذشته است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/13007کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13007/شب-شعر-پرواز-۶۵۵-با-حضور-شاعران-انقلاب/کپی شد!