مرزهای استان خوزستان همچنان بر روی مسافران بسته است

استاندار خوزستان گفت: جهت پیشگیری از ورود نوع جهش یافته کرونا و کنترل شیوع این ویروس، مرزهای زمینی استان خوزستان به کشور عراق برای مسافران همچنان بسته است.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم ، قاسم سلیمانی دشتکی‌ در جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان خوزستان اظهار داشت: پس از محرز شدن این موضوع که منشأ ویروس جهش یافته کرونا از خارج نظارت‌ها بر مرزها و پایانه‌های مرزی تشدید شده است که در نخستین گام مرزهای زمینی چذابه و شلمچه برروی مسافران بسته شده است.

وی افزود: این دو پایانه مرزی جهت صادرات و واردات کالا با اعمال نظارت‌های بهداشتی و به خصوص غربالگری تجار و کامیون داران باز هستند اما برای تردد مسافران تا اعمال تدابیر مناسب جهت پذیرش و غربالگری مسافران خارجی، همچنان بسته هستند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: از اوایل اسفندماه که پیک جدید کرونا با شیوع نوع جهش یافته این ویروس در استان خوزستان همراه شد، ورود این نوع ویروس کرونا از طریق مرز عراق و توسط مسافران تایید شد که با بستن مرز برروی مسافران و غربالگری کامیون‌داران و تجار مانع ورود انواع دیگر این ویروس در استان و کشور شدیم.

سلیمانی دشتکی در خصوص لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشت در استان اظهار داشت: در شرایطی که کادر سلامت تمام تمرکز خود را بروی واکسیناسیون گروه‌های هدف قرار داده‌اند، ورود به یک پیک جدید کرونا بسیار می‌تواند پرهزینه باشد لذا در شرایط کنونی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از قبل احساس می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی اکنون تبدیل به یک رفتار اداری شده است و به کسانی که رعایت نمی‌کنند نباید در اداره‌ای خدماتی دریافت کنند و همچنین خود کارمندان اداره نیز باید ماسک زدن را به عنوان یک قانون در اداره اجرا کنند و به کسانی که رعایت نکنند باید تذکر و توبیخ و حتی عزل برخورد کرد.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/12801کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12801/مرزهای-استان-خوزستان-همچنان-بر-روی-مسا/کپی شد!