تندباد و گرد و غبار در راه خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: وزش باد تا آخر هفته به ویژه در روز سه شنبه در ساعات بعد از ظهر متوسط همراه با تندباد لحظه‌ای و برخاستن گرد و خاک موقت خواهد بود.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: با عبور موج ضعیفی از فراز استان تا اواخر وقت امروز شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده به ویژه در ارتفاعات شمال و شرق استان و تندبادهای لحظه ای خواهیم بود.

وی افزود: تا فردا روند کاهش دما و سپس روند افزایش دما مورد انتظار است.خلیج فارس تا اواخر روز چهارشنبه مواج است.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۴۶.۴ و دهدز با ۲۲.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و  حداکثر دمای اهواز  ۴۵.۷ و حداقل  ۳۰.۳ درجه سانتیگراد گزارش شد.

بر اساس گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۱۱ امروز سه شنبه، هوای اندیمشک با شاخص ۱۵۴، اهواز با شاخص ۱۶۲، بندر امام خمینی با شاخص ۱۵۰، حمیدیه با شاخص ۱۵۷، دزفول با شاخص ۱۵۹، شادگان با شاخص ۱۵۸، شوشتر با شاخص ۱۶۰ و ماهشهر با شاخص ۱۵۸ در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار دارند.

در همین زمان، آبادان با شاخص ۱۳۲ و امیدیه با شاخص ۱۳۳ نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس هستند.

اداره کل هواشناسی خوزستان، دوشنبه شب با انتشار اطلاعیه هشدار سطح نارنجی، اعلام کرد با توجه به وقوع گرد و خاک همرفتی در کشورهای همسایه و حرکت آن به سمت استان، طی ساعات آینده برای ساعاتی شاهد وزش بادهای متوسط تا شدید، تندبادهای لحظه‌ای، رخداد گرد و خاک و کاهش دید افقی در مناطق جنوب غرب و جنوب استان خواهیم بود.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/12762کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12762/تداوم-تندباد-و-گرد-و-غبار-در-خوزستان/کپی شد!