تراز تولید و مصرف برق در خوزستان بر هم خورده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: علاوه بر کاهش بارندگی‌ها و محدودتر شدن استفاده از پتانسیل نیروگاه‌های برق‌آبی، شاهد افزایش دما، شرایط کرونایی کشور و استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز هستیم و همه این موارد باعث شده که تراز تولید و مصرف برق در خوزستان بر هم بخورد و منفی باشد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) به نقل از ایسنا، علی خدری در خصوص کاهش بارندگی‌ها در خوزستان اظهار کرد: کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی بارش در فصل جاری باعث شده که به همین میزان، ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی کاهش یابد.

وی افزود: علاوه بر کاهش بارندگی‌ها و محدودتر شدن استفاده از پتانسیل نیروگاه‌های برق‌آبی، شاهد افزایش دما، شرایط کرونایی کشور و استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز هستیم و همه این موارد باعث شده که تراز تولید و مصرف برق در خوزستان بر هم بخورد و منفی باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای گذر موفق از پیک تابستان بسیار سخت پیش رو، از سال گذشته انجام و پیش‌بینی‌ها بر اساس سنجش شاخص‌ها صورت گرفته است، گفت: از جمله برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در این راستا، مدیریت بار ادارات، استفاده از پتانسیل برق امید و برخورد با دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز است.

وی گفت: برای پیک‌سایی و جبران کمبود تولید نسبت به نیاز مصرف، مردم باید به صورت جدی نسبت به بهینه‌سازی مصرف اقدام کنند زیرا در صورت همراهی نکردن مردم، احتمال خاموشی وجود دارد.

خدری با بیان این که مصرف برق در روزهای اخیر به دلیل گرمای شدید افزایش چشمگیری داشته است، افزود: طرح کاهش ساعات اداری و یک در میان کردن روشنایی خیابان‌ها و معابر از برنامه‌های موفقی بود که سال گذشته انجام دادیم و امسال نیز این دو برنامه در دستور کار است.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/12696کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12696/تراز-تولید-و-مصرف-برق-در-خوزستان-بر-هم-خ/کپی شد!