بازتاب اقدام سعید جلیلی در فضای مجازی/ وحدت گفتمانی کلید خورد

در نخستین ساعات پس از پایان مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، رسانه‌های متعلق به سعید جلیلی و هوادارانش تصمیم گرفتند که تمامی مواضع و دیدگاه‌های سایر کاندیداهای جریان انقلاب را نیز پوشش دهند.

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) به نقل از فارس ، تنوع و تکثر در سبد کاندیداهای جریان انقلاب، ماحصل ۵ روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است. این اتفاق، علّت‌های متعددی دارد که یکی از عمده‌ترین آن‌ها، آرایش جریان رقیب و بانیان وضع موجود می‌‌تواند باشد. امّا ورای ریشه‌یابی این موضوع و متوقف شدن بر روی آن، نکته مهم این است که این تکثر و تنوع، چگونه قرار است منجر به تقویت سبد رأی نیروهای تحولخواه و حامی تغییر وضع موجود باشد.

در نخستین ساعات پس از پایان مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، رسانه‌های رسمی و غیر رسمی مرتبط با سعید جلیلی یکی از این کاندیداهای منتقد دولت که در ساعت پایانی مهلت ثبت‌نام وارد کارزار انتخابات شد، با دعوت خود وی تصمیم گرفتند که تمامی مواضع و دیدگاه‌های سایر کاندیداهای جریان انقلاب را نیز پوشش دهند.

پس از آن، صفحه اینستاگرامی سعید جلیلی اقدام به بازتاب مواضع آیت‌الله رئیسی، علیرضا زاکانی،‌سعید محمّد، رستم قاسمی و عزّت‌الله ضرغامی کرد.


انعکاس مواضع کاندیداهای جریان انقلاب در صفحه اینستاگرامی سعید جلیلی

این اقدام که در نوع خود کم‌سابقه محسوب می‌شود، تحسین کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.

یکی از کاربران فضای مجازی نوشت: قصدم طرفداری از جلیلی نیست امّا در مردانگی او همین بس که تریبون خود را در اختیار رقبایش قرار داده تا وحدتی هرچند کوچک بین جریان انقلابی ایجاد کند.

یکی دیگر از کاربران توییتر نوشت: آنچه که اهمیت دارد، وحدت گفتمانی حول گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است. ما با جدیّت در انتخابات حضور یافته‌ایم و تا آخر هم ایستاده‌ایم.

برخی دیگر از واکنش‌ها به اقدام سعید جلیلی را در ادامه می‌بینید.

سعید جلیلی در نشست خبری خود پس از ثبت نام نیز تأکید کرده بود که نامزد‌های همسو در جبهه انقلاب تلاش می‌کنند که در جریان انتخابات هم‌افزایی کنند.

وحدت گفتمانی کاندیداهای جریان انقلاب در روز آخر ثبت نام‌ها که صحنه تقابل دو طیف «بانیان وضع موجود» و «تحولخواهان» بود نیز بروز داشت. انتقاد از مسببان وضع موجود و عاملان مشکلات مردم از یک سو و باور به توان جوانان و ظرفیت‌های کشور از سویی دیگر، وجه مشترک ادبیات کاندیداهای معتقد به تحول بود.

علیرضا زاکانی در نشست خبری خود گفت: «مسببان وضع اسفبار فعلی و حامیان آنها طلبکارانه به عرصه آمده‌اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند».

سیّد عزّت‌الله ضرغامی نیز گفت: «تبارگرایان و اصحاب نکبتِ قدرت و ثروت، مکیدن خون فرودستان را پیشه‌ بت‌پرستانه خود ساخته و بر اسب راهوار آن و هزارتوی سیاست، مستانه و فرعون‌وار می‌تازند».

سعید محمّد دیگر کاندیدای منتقد دولت در پاسخ به اظهارات علی لاریجانی نوشت: «به کسانی که هویت خودشان را مدیون پادگان و دادگاه هستند به صراحت می‌گویم به حول و قوه الهی، امروز  آغازی بر پایان اشرافیت خانوادگی است».

آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی نیز با این سخنان وارد کارزار انتخابات شد: «بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند مدعی تغییر در وضع موجود باشند».

محسن رضایی هم پس از ثبت نام گفت: «کسانی آمدند ثبت‌نام کردند که خودشان مسبب مشکلات کشور بودند،‌ یک عده زدند زیر گریه و یک عده آمدند و گفتند نه چکش و نه کلید. شماها عامل بدبختی مردم ایران بودید. اگر دولت‌ها و مجلس‌های گذشته درست عمل کرده بودند، اینگونه گرفتار نبودیم».

وحدت گفتمانیِ نیروهای معتقد به ارزش‌های انقلاب، آرزوی دیرینه‌ای است که می‌تواند در انتخابات ۱۴۰۰ به شکل قابل قبولی تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/12671کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12671/بازتاب-اقدام-سعید-جلیلی-در-فضای-مجازی-و/کپی شد!