مرکز تجاری غیرقانونی در بندر امام خمینی(ره) تخریب می‌شود

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، در پی بارش بی سابقه باران پاییزی در خوزستان سبب آبگرفتگی گسترده در مناطق مختلف شهری بندر امام خمینی(ره) به خصوص در منطقه کوی شهید مطهری موسوم به بلوکی ها شد.

تلمبه خانه اصلی کوی شهید مطهری که وظیفه دفع آب‌های سطحی این منطقه را برعهده دارد و تحویل شهرداری بود، در سال‌های اخیر به جای توسعه زیرساخت تلمبه خانه، اداره آب و فاضلاب بندر امام خمینی(ره) در اقدامی عجیب اقدام به ساخت بخشی از زمین تاسیسات شهری به مرکز تجاری کرده بود.

با وجود پیگیری و مطالبه‌گری مردمی در این سال‌ها برای جلوگیری از تبدیل بخشی از این زمین دولتی به مرکز تجاری، مسئولان پاسخ شفاف و دقیقی به خواسته مردم نمی‌دادند تا در نهایت فاجعه بزرگ آبگرفتگی گسترده در منطقه تحت پوشش این تلمبه خانه سبب خسارت به منازل کوی شهید مطهری(بلوکی‌ها)‌ شد.

در جریان بازدید مسئولان کشوری، قضایی و لشکری مردم اعتراض خود را مبنی بر بستن مسیر آب‌های سطحی و عدم جانمایی کارشناسی مرکز تجاری در محل تلمبه‌خانه دفع آب‌های سطحی مرکز شهری را به گوش مسئولان عالی رتبه رساندند. پس از کش و قوس‌ها و مطالبه‌گری مردمی، بالاخره سبب واکنش جدی مسئولان شهری و دستور تخریب این مرکز تجاری در زمین دولتی صادر شد.

حجت‌اله خسروی بخشدار بندر امام خمینی(ره) درباره جزییات این خبر اظهار داشت: زمین تلمبه‌خانه کوی شهید مطهری(بلوکی‌ها) متعلق به اداره راه و شهرسازی بوده که در سال‌های گدشته مزایده‌‌ای به اداره آب و فاضلاب بندر امام خمینی(ره) واگذار و به فروش می رسد.

وی افزود: کاربری زمین تلمبه خانه، تاسیسات شهری بوده و اداره آبفا بدون تغییر کاربری در کمیسیون ماده ۵، اقدام به احداث مغازه و مرکز تجاری می‌کند که این کار تخلف اول بوده است.

خسروی در ادامه به بیان تخلف دوم آبفا اشاره کرد و گفت: احداث مرکز تجاری در مکانی که کاربری تاسیسات شهری دارد بدون مجوز و پروانه ساخت شهرداری انجام شده است و شهرداری می‌بایست از روزهای نخست از این کار غیرقانونی جلوگیری می‌کرد و کوتاهی شهرداری نیز محرز است.

بخشدار بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه مهلت قانونی به اداره آبفا بندر امام خمینی(ره) برای ارائه مدارک قابل دفاع به کمیسیون ماده ۱۰۰ داده شد و اداره آبفا هیچ مدرکی ارائه نکردند، عنوان کرد: دو تخلف آبفا بندر امام خمینی(ره) برای احداث مرکز تجاری در تاسیسات شهری برای اعضا کمیسیون ماده ۱۰۰ مشخص شد و رای به تخریب ساختمان در حال احداث داده شد.

وی افزود: دستور تخریب به اداره آب و فاضلاب بندر امام خمینی برای تخریب با مهلت یک ماهه ابلاغ شده است در غیر این صورت از طریق قانونی اقدام‌های لازم انجام می شود.

خسروی در پایان گفت: به شهرداری پیشنهادی دادیم برای رفاه حال مردم سرویس بهداشتی در مرکز شهر و کنار تلمبه خانه کوی شهید مطهری(بلوکی‌ها) ایجاد شود.

انتهای پیام/و

 

https://biknews.ir/12274کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12274/مرکز-تجاری-غیرقانونی-در-بندر-امام-خمین/کپی شد!