مرجع تعیین کننده محدوده شهرستان بندر امام خمینی(ره) بنگاه‌های خبرپراکنی ماهشهر نیست

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، این روزها که مردم مظلوم بندر امام خمینی(ره) با بی‌تدبیری و بی‌توجهی برخی مسئولان شهری و استانی در باتلاق مشکلات دست و پا می‌زنند، عده‌ای در فضای رسانه‌ای برهم زدن آرامش این مردم رنج دیده را در برنامه خود قرار داده‌اند.

در آذر ماه سال جاری با بارش بی‌سابقه باران، شهر بندر امام خمینی(ره) به علت ضعف زیرساخت در کنار بزرگترین مراکز اقتصادی بندری و پتروشیمی کشور، به مدت ۱۰ روز زیر آب بود.

طبق آمارهای رسمی و غیررسمی حدود ۵ هزار خانه دچار آبگرفتگی شدند که بیش از سه هزار منزل مسکونی به صورت جدی آسیب دیدند و نیاز به تعمیر اساسی، تخریب و یا ساخت مجدد دارند.

پس از وقوع این آبگرفتگی که حاصل بی‌تدبیری و بی‌توجهی مسئولان مختلف در ادوار گذشته و محروم بودن بندر امام خمینی(ره) به علت بخش بودن و ظلم آشکار به بیش از ۱۰۰ هزار نفر بود، گروه‌های مردمی، سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، گروه‌های جهادی و برخی از نهادهای دولتی به یاری مردم شتافتند.

مظلومیت شهر بندر امام خمینی(ره) پس از آبگرفتگی برای کشور محرز شد و آشکار شد که این شهر سال ها به علت قرار داشتن در شهرستان ماهشهر مورد ظلم مسئولان شهرستان قرار گرفته است و از کمترین امکانات محروم است.

در این بین مسئولان مختلف استانی، کشوری و لشکری از این شهر بازدید کردند و مشکلات و معضل‌های مردم شهر را از نزدیک مشاهده کردند و همگی به اتفاق توجه بیشتر به بندر امام خمینی(ره) را خواستار شدند و علاج آن را ارتقا به شهرستان بیان کردند.

بیشتر بخوانید:

اینجا “ونیز” نیست/آبگرفتگی عجیب منازل و معابر در بندر امام خمینی + فیلم

دستور ویژه رئیس بازرسی کل کشور برای پیگیری شهرستان شدن بندر امام خمینی از وزارت کشور

بارش ۵۰ میلی متری در ۴۵ دقیقه/بندر امام خمینی دوباره زیر آب رفت+فیلم

نماینده ماهشهر، خبرنگار بندر امام‌‌ خمینی(ره) را منافق خواند + فیلم

روایت تکان‌دهنده روحانی جوان خطاب به رئیس سازمان بازرسی/ پتروشیمی‌های ثروتمند آئینه دق مردم بندر امام خمینی شده‌‌اند‌ + فیلم

حال که مسئولان شهری، استانی، کشوری، لشکری و برخی نمایندگان مجلس با جدیت پیگیری این مهم برای برطرف کردن گوشه‌ای از مشکلات این شهر هستند، بنگاه‌های فتنه انگیز با انتشار مطالبی مشمئز کننده برای یک شهر آسیب دیده که هنوز درگیر آسیب‌های پسا آبگرفتگی است، تعیین تکلیف می‌کنند و این مردم آزرده خاطر از مشکلات را خشمگین و مورد اهانت قرار می‌دهند.

چند نکته در این باره با مسئولان کشوری، استانی، شهرستانی، لشکری و مدعیان انقلابی‌گری قابل پرسش است:

۱- چه مافیای قدرتی پشت این پایگاه‌های خبری و مجازی فتنه انگیز قرار دارد که بی محابا هر مطلبی را انتشار می‌دهند و مورد غضب هیچ یک از مسئولان دولتی، قضایی و امنیتی قرار نمی‌گیرند؟

۲- آیا تعیین محدوده شهرستان بندر امام خمینی(ره) به عهده این بنگاه‌‌های خبرپراکنی رسانه‌ای و مجازی است که هر مطلبی به بهانه دفاع از مردم محترم شهرستان ماهشهر و علیه مردم بندر امام خمینی(ره) منتشر می‌کنند؟

۳- مخدوش کردن اذهان عمومی از بیان نکردن نام امام خمینی(ره) و استفاده از نام محلی سربندر برای شهری که مزین به نام بنیانگذار انقلاب اسلامی است، با چه هدفی انجام می‌شود؟

۴- آیا بیان این مطالب سبب برهم زدن روابط صمیمانه بین این دو شهر نمی‌شود و آرامش منطقه را به هم نمی‌ریزد؟ به طور قطع، همه ما در سایه بی‌تدبیری دولت، وقایع آبان ماه ۹۸ را که سبب برهم خوردن نظم عمومی و خسارت‌های به اموال عمومی و سوء استفاده جریان‌های بیگانه شد، را فراموش نکرده‌ایم و از آن درس عبرت گرفته‌ایم.

۵- آیا تهدید به مقابله توسط افراد سودجو و موج سوار آن هم در فضای مجازی و به صورت گسترده، جرم نیست؟

سوال اساسی که حبیب آقاجری به عنوان نماینده حوزه انتخابیه به افکار عمومی باید پاسخ بدهد این است که: بعد از ۴ سال و ۸ ماه از نشستن وی بر روی کرسی سبز به عنوان نماینده مردم در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، و با وجود وعده‌های تکراری شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) در دوره تصدی‌گری حبیب آقاجری، چرا تاکنون به وعده حداکثر شش ماهه شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) عمل نکرده است؟‌

آیا بیان این مساله که مسئولان شهری بندر امام خمینی(ره) مقصر اصلی و مانع بزرگ ارتقا شهری هستند، برای افکار عمومی قابل پذیرش است؟

اگر مسئولان شهری بندر امام خمینی(ره) چنین توانایی دارند چرا اوضاع امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رفاهی، شهری و… بندر امام خمینی(ره) دارای چالش‌ها و مشکل‌های فراوان است؟

حرف آخر با مسئولانی که ادعای عدالت و انقلابی‌گری دارند: بازدید‌های مسئولان کشوری، لشکری، گروه‌های جهادی و فعالان فرهنگی و خیران از آبگرفتگی آذر ماه ۹۹ بندر امام خمینی(ره) و نشستن پای درد دل مردم، آیا این بازخورد را نداشت که عدالت در حوزه زیرساخت‌ شهری، رفاهی، آموزشی، بهداشتی، امنیتی و… در این سال‌ها، بخش بودن بندر امام خمینی(ره) و وابستگی به شهرستان مادر به طور کامل اجرا نشده است؟

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/12272کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12272/مرجع-تعیین-کننده-محدوده-شهرستان-بندر-ا/کپی شد!