صف خدمت‌رسانی در مناطق آبگرفته بندر امام خمینی(ره)‌/ حضور آرامش‌بخش پاسداران جوان در کمک به مردم + فیلم

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، باران پاییزی هفته گذشته به علت نبود زیر ساخت دفع آب‌های سطحی و لایروبی نشدن فاضلاب شهری سبب آبگرفتگی منازل و معابر بندر امام‌‌ خمینی(ره)‌ شد و سیل خودساخته را در سایه بی‌تدبیری مسئولان شهری و استانی و روزهای سخت را برای مردم بندر امام خمینی(ره)، رقم زد.

در سیل خودساخته که سبب شد خسارت‌های جبران ناپذیری به مردم وارد شود، مردم بندر امام خمینی(ره) از نوجوان تا پیرمرد‌ با همدلی و یکرنگی در کنار هم جمع شده و به کمک مردم خسارت دیده از آبگرفتگی منازل به قدر وسع خود رفتند.

با رسانه‌ای شدن تصاویر هوایی آبگرفتگی منازل و معابر شهر از خبرگزاری تسنیم، سیل مهربانی و اتحاد مردمی در بندر امام خمینی(ره)‌ و کشور شکل گرفت و ارگان‌های دولتی، سپاه، بسیج از سراسر استان و کشور برای کمک به مردم آسیب‌دیده، آمدند.

بیشتر بخوانید:

روایت تکان‌دهنده روحانی جوان خطاب به رئیس سازمان بازرسی/ پتروشیمی‌های ثروتمند آئینه دق مردم بندر امام خمینی شده‌‌اند‌ + فیلم

تشکیل قرارگاه مردمی امام علی(ع) در بندرامام‌‌خمینی برای کمک به آسیب‌دیدگان

اینجا “ونیز” نیست/آبگرفتگی عجیب منازل و معابر در بندر امام خمینی + فیلم

در ۱۲ آذر ماه ۹۹ و قبل از فروکش کردن آب، قرارگاه مردمی امام علی(ع) با فرماندهی پاسدار سردار حمید اباذری که از فرزندان بندر امام خمینی(ره) است و با پشتیبانی عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یکپارچگی مردمی، بسیج، ارتش، سپاه و گروه‌های جهادی کار خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان شروع شد.

از همان زمان نخست فروکش کردن آب از منازل با کمک مردمی، بسیج و سپاه شروع به جابه‌جایی، نظافت و شست‌وشوی منازل و فرش‌های مردم را دستور کار قرار داد.

در بین این همه کمک و همیاری مردمی، حضور بالغ بر ۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین(ع) و پوشیدن لباس مقدس و سبز خدمت پاسداری انقلاب اسلامی در قالب گروه جهادی برای کمک و شست‌و‌شوی فرش‌های مردم آسیب‌دیده، تجربه خدمتگزاری گرانقدری را برای این افسران جوان رقم زد.

یکی دیگر از تجربه‌های خوب این اتفاق، اقدام خودجوش و باغیرت مسلم عسکرزاده بود که منزل شخصی خود را به قالیشویی تبدیل کرد و در اختیار قرارگاه مردمی امام علی(ع) قرار داد تا از این طریق کمکی به مردم آسیب‌دیده از آبگرفتگی منازل کند.

حسینیه‌ها و مساجد، ارتش، سپاه و بسیج با اتحاد و یکرنگی، برگ جدیدی را برای تاریخ این بخش مهم استراتژیک بندری و پتروشیمی کشور، ثبت کرده و فرهنگ‌ غنی ایرانی اسلامی به رخ جهانیان، نشان دادند.

بخش بندر امام خمینی(ره) در شمال غربی خلیج فارس و در انتهای آبراه طبیعی خور موسی، بزرگترین بندر تجاری استان خوزستان است.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با داشتن ۳۸ اسکله فعال به طول ۷ کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل گمرک استان خوزستان، بزرگترین پایانه حمل کالای اساسی کشور، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این شهر بندری واقع شده‌ است. بندر امام خمینی(ره) از طریق آزادراه اهواز – بندر امام خمینی(ره) به کریدور شمال جنوب و راه‌آهن سراسری آن را به پایتخت پیوند می‌دهند.

در ادامه گزارش تصویری تنها بخش کوچکی از خدمت‌رسانی مردمی و جهادی افسران جوان را مشاهده بفرمایید.

 

انتهای پیام/و

 

 

https://biknews.ir/12164کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12164/صف-خدمت‌رسانی-در-مناطق-آبگرفته-بندر-ا/کپی شد!