شناسایی ۳ مورد ابتلا جدید به کرونا در بندر امام خمینی / آمار نهایی مبتلایان ۶۵ نفر

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۹ درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس در خوزستان اظهار داشت: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های پنج گانه تشخیص کرونا در خوزستان، در شبانه‌روز گذشته تعداد ۴۲۶ مورد قطعی ابتلا به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد که با توجه به افزایش میزان غربالگری بیماری کووید۱۹ در استان، شاهد کاهش ابتلا به این بیماری می‌باشیم.

وی افزود: بر این اساس، موارد شناسایی شده، به شرح زیر می‌باشد:

اهواز: ۲۱۴ نفر
(۱۵۱ نفر قرنطینه خانگی، ۶۳ نفر بستری)
دزفول ۴۶ نفر
(۳۱ نفر قرنطینه خانگی، ۱۵ نفر بستری)
شوشتر: ۲۴ نفر
(۲۴نفر قرنطینه خانگی)
شوش: ۲۷ نفر
(۲۷ نفر قرنطینه خانگی)
اندیمشک: ۵ نفر
(۵ نفر قرنطینه خانگی)
ایذه: ۲ نفر
(۲نفر قرنطینه خانگی)
باغملک: ۲ نفر
(۲نفر قرنطینه خانگی)
رامهرمز: ۴ نفر
(۴ نفر قرنطینه خانگی)
لالی: ۲ نفر
(۲نفر قرنطینه خانگی)
هفتکل: ۲ نفر
(۲نفر قرنطینه خانگی)
هویزه: ۳ نفر
(۳ نفر قرنطینه خانگی)
رامشیر: ۱ نفر
(۱ نفر قرنطینه خانگی)
هندیجان: ۱ نفر
(۲نفر قرنطینه خانگی)
دشت آزادگان: ۸ نفر
(۱ نفر قرنطینه خانگی ۷ نفر بستری)
مسجدسلیمان: ۷ نفر
( ۴نفر قرنطینه خانگی، ۳ نفر بستری)
حمیدیه: ۷ نفر
(۳ نفر قرنطینه خانگی، ۴نفر بستری)
باوی: ۹ نفر
(۷ نفر قرنطینه خانگی،  ۲نفر بستری)
کارون: ۸ نفر
(۵ نفر قرنطینه خانگی، ۳نفر بستری)
ماهشهر: ۱۵ نفر
(۸نفر قرنطینه خانگی، ۷ نفر بستری)
گتوند:۳ نفر
( ۲نفر قرنطینه خانگی، ۱ نفر بستری)
آبادان: ۳ نفر
(۲ نفر قرنطینه، ۱ نفر بستری)
خرمشهر: ۲۶ نفر
(۲۵نفر قرنطینه خانگی، ۱ نفر بستری)
بهبهان: ۷ نفر
(۳نفر قرنطینه خانگی، ۴ نفر بستری)

که با احتساب این ۴۲۶ نفر تعداد کل مبتلایان به ۷۹۸۰ نفر افزایش یافت.

سخنگوی علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۹ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا به ۳۸۰ نفر برسد.

وی افزود: در حال حاضر ۸۹۰ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند و خوشبختانه ۶۷۱۰ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

احسان‌پور گفت: از مردم عزیز و روزه‌دار استان درخواست می‌شود تا همچنان پروتکل‌های بهداشتی را با حداکثر توجه رعایت کنند و با توجه به در پیش بودن ایام عید سعید فطر، جهت حفظ سلامتی خود و اطرافیان، و قطع زنجیره انتقال، از دید و بازدیدهای مربوط به این ایام صرف نظر کنند.

جولان کرونا ویروس در بندر امام خمینی

طبق آمار رسمی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد ابتلا جدید به کرونا ویروس در مناطق کوی شهید دستغیب، شهید بهشتی و شهید مطهری(بلوکی‌ها) بندر امام خمینی(ره) شناسایی شد که با احتساب این موارد مجموع مبتلایان به ۶۵ نفر افزایش یافت.

با احتساب آخرین آمار اعلام شده، توزیع بیماری کرونا در مناطق شهری بندر امام خمینی(ره) به تفکیک، فاز چهار ۱۲ مورد، کوی شهید دستغیب ۱۱ مورد، کوی شهید بهشتی ۹ مورد، کوی اباذر ۸ مورد، کوی مقداد و شهید صباغان هر کدام ۵ مورد، فاز پنج ۴ مورد، کوی شهید صدوقی و شهید رجایی(فاز۳) هر کدام ۳ مورد، کوی شهید مطهری (بلوکی‌ها) ۲ مورد، کوی شهید مفتح(فاز۱) و مسکن مهر هر کدام یک مورد گزارش شده است. یک مورد بیمار در اهواز بستری شده که آدرس دقیق منطقه آن هنوز اطلاع‌رسانی نشده است.

شناسایی ۱۴ مورد ابتلا به کووید۱۹ در ماهشهر و بندر امام خمینی

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۹ در اطلاعیه‌ای آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس در ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) را اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مورد جدید ابتلا در شهرستان شناسایی شده است.

۶ نفر از مبتلایان ساکن بندر ماهشهر به تفکیک در مناطق شهرک طالقانی،شهرک شهید رجایی, خیابان طالقانی،فاز۳ و خیابان مطهری شناسایی شده و یک بیمار ساکن امیدیه  بستری در بیمارستان به اشتباه به نام بندر ماهشهر اعلام شده است.

۸ نفر افراد شناسایی شده امروز از اطرافیان بیماران روزهای قبل هستند که در مراکز سرپایی غربالگری شده و با وجودی که فاقد علامت هستند نتایج تست آنها مثبت شده است، به این افراد آموزش‌های لازم داده شده و در منزل قرنطینه خانگی هستند که از این تعداد  ۳ نفر از مبتلایان ساکن مناطق ناحیه صنعتی ، فاز یک و خیابان امام ماهشهر و ۳ نفر از مبتلایان ساکن مناطق کوی شهید دستغیب ،شهید بهشتی و شهید مطهری بندر امام خمینی(ره)، ۱ نفر ساکن شهر چمران و یک نفر ساکن روستای هشچه علیا می‌باشند.

تاکنون تعداد ۲۱۲بیمار قطعی کووید۱۹در شهرستان بندر ماهشهر شناسایی شده است که تعداد۱۰ نفر از آنها از نیروهای خدوم بهداشت و درمان هستند

به دلیل عدم توجه بعضی شهروندان به توصیه‌های بهداشتی بر تعداد بیماران بستری افزوده شده و در حال حاضر ۴۱ نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند که تعدادی از آنها بدحال و وضعیت مناسبی ندارند .

بی‌توجهی بعضی افراد به اصول خود مراقبتی و عدم رعایت نکات بهداشتی ضمن به خطر انداختن خود باعث تهدید سلامت اطرافیان و سایر شهروندان شده است‌.

در پایان از شهروندان عاجزانه درخواست می‌شود که برای کمک به کادر درمانی و جلوگیری از افزایش مرگ ناشی از بیماری کرونا از حضور غیرضروری در اماکن شلوغ خودداری کرده و در صورت خروج از منزل ضمن حفظ رعایت فاصله اجتماعی از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11696کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11696/شناسایی-3-مورد-ابتلا-جدید-به-کرونا-در-بن/کپی شد!