کارگران اخراجی شرکت همت‌کاران برگشت به کار شدند/ نتیجه نهایی مطالبات در انتظار وعده عملی مسئولان

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، صبح روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۹ کارگران شرکت همت کاران مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌ خمینی، مقابل فرمانداری ماهشهر به علت عقد قراردادهای کوتاه مدت و اخراج از کار برخی از آنان، در فضای آرام و بی‌حاشیه تجمع اعتراضی کردند. طبق گفته کارگران، مسئولان امر تاکنون پاسخ شفافی به قوانین تبعیض‌‌آمیز کارگری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌ خمینی نداده‌اند.

شامگاه یکشنبه ۲۸اردیبهشت ماه ۹۸ روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جلسه فوق‌العاده فرمانداری با نمایندگان اداره کل بنادر و دریانوردی، اداره کار بندر امام خمینی و کارگران باتوجه به شرایط تعطیلی شهرستان در محل فرمانداری بندر ماهشهر برگزار و مسائل مربوط به وضعیت کارگران معترض بررسی و مصوباتی اتخاذ شد.

در این جلسه که معاونان اجتماعی و اقتصادی فرماندار شهرستان نیز حضور داشتند پس از گفتگوی اعضا حاضر در جلسه و بیان نظرات و پیشنهادات مصوب شد کارگران اخراجی مجدد مشغول به کار شده و معوقات آنان از سوی کارفرما پرداخت شود.

درباره تعیین وضعیت شغلی و نحوه انعقاد قرارداد استخدامی کارگران، کارگروهی متشکل از اعضاء حاضر در این جلسه در هفته آینده تشکیل و در کمیسیون کارگری با حضور فرماندار شهرستان تصمیمات نهایی اتخاذ شود.

کارگران اخراجی تا بررسی کامل مطالبات برگشت به کار شدند

اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان _ منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) درباره اعتراض کارگران شرکت همت‌کاران بیانیه‌ای جداگانه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: به دنبال تجمع شماری از کارگران شرکت همت‌کاران در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان ماهشهر و درخواست رسیدگی به مطالبات خویش، با توجه به اختلاف برداشت از قوانین مناطق ویژه و عدم تمایل برخی از کارگران به انعقاد قرارداد کار، منجر به برگزاری جلسه مسئولان این اداره کل با نمایندگان کارگران در محل فرمانداری شهرستان ماهشهر شد.

در این بیانیه درباره تصمیم‌های جلسه آمده است: باتوجه به عدم وجود قرارداد کار جدید در سال۹۹ پیمانکار مربوطه حقوق فروردین ماه و اردیبهشت ماه کارگران ذکر شده را بر اساس آخرین قرارداد پرداخت و تا هنگام بررسی کامل مطالبات آنان ازدطریق مراجع قانونی وذی‌صلاح، به کار خود در کارگاه خویش ادامه دهند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11664کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11664/کارگران-اخراجی-شرکتی-برگشت-به-کار-شدند/کپی شد!