اختصاص لاستیک تشویقی به کامیون‌های حمل کالا در بندرامام خمینی(ره)

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، غلامعباس بهرامی نیا روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: رانندگان کامیونی که خودروی آنها دارای سه فقره بارنامه حمل کالاهای اساسی و سه هزار کیلومتر کارکرد از مبدأ بندر امام خمینی(ره) باشد، می‌توانند با مراجعه به پایانه این بندر با در دست داشتن کارت هوشمند، کارت ماشین و کپی برگ سبز خودرو نسبت به دریافت لاستیک تشویقی اقدام کنند.

وی ادامه داد:دریافت لاستیک تشویقی این رانندگان به صورت سیستمی بررسی و در صورت داشتن شرایط، حواله را دریافت خواهند کرد.

۳۰ درصد سوخت تشویقی به رانندگان حمل کالا از مبدا بندر امام(ره)

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان همچنین با اشاره به اختصاص ۳۰ درصد سوخت تشویقی به رانندگانی که از مبدا بندر امام خمینی(ره) نسبت به حمل کالاهای اساسی اقدام کنند، گفت: عمده کالاهای اساسی جابه جا شده از این بندر برنج، گندم، ذرت، سویا، کنجاله، خوراک دام و کود شیمیایی است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون، ۷۶۱ هزار و ۸۱۱ تن کالای اساسی توسط کامیون‌ها حمل بار از بندر امام خمینی (ره) به سایر نقاط کشور ارسال شده است.

افزایش ۲۸ درصدی تعداد کامیون‌های حمل بار

بهرامی نیا همچنین با بیان اینکه در بندر امام خمینی(ره) علاوه بر تب سنجی رانندگان و ایجاد تمهیدات بهداشتی در استراحتگاه آنان، اعلام بار پایانه ها نیز در محوطه باز انجام می شود، گفت: از ابتدای امسال تا ۳۰ فروردین تعداد ۳۰ هزار و ۷۹۶ کامیون از مبدا بندر امام خمینی (ره) به سایر نقاط کشور کالای اساسی بارگیری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد:تعداد پذیرش کامیون‌های حمل کالاهای اساسی نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، روزانه حدود ۷۰تا ۸۰هزار تن کالا در این بندر که در ۹۵ کیلومتری جنوب اهواز واقع شده تخلیه و بارگیری می‌شود.

ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی(ره) واقع در جنوب خوزستان حدود ۵۰ میلیون تن است.

بیش از ۹۰ درصد حجم واردات نهاده‌های دامی و غلات مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می‌شود.

بندر امام خمینی (ره) بزرگترین بندر کشور از نظر توان ذخیره‌سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است که با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول هفت کیلومتر نزدیک‌ترین بندر جنوبی به مراکز صنعتی و جمعیتی کشور، کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین پل ارتباطی با کشورهای عراق ، ترکیه ، حوزه قفقاز و اروپای شرقی، بهره‌‌مند از ظرفیت مناسب پسکرانه‌ای جاده‌ای ، ریلی و هوایی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بندر راهبردی کشور است.

 

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11440کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11440/اختصاص-لاستیک-تشویقی-به-کامیون‌های-حم/کپی شد!