سیر صعودی شیوع کرونا در ماهشهر و بندر امام خمینی/ آمار نهایی ماهشهر ۱۵ و بندر امام خمینی ۴ مورد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از ایرنا، بعدازظهر دوشنبه ۲۶ اسفند ماه ۹۸ علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: موارد جدید به تفکیک در اهواز و ماهشهر هرکدام هشت، آبادان و دزفول هر کدام هفت، شادگان پنج، اندیمشک سه، شوشتر سه و شهرستان‌های مسجدسلیمان، شوش، خرمشهر و بهبهان هر کدام ۲ مورد و شهرستان‌های ایذه، باوی، رامشیر و رامهرمز هر کدام یک مورد گزارش شده است.

وی ادامه داد: در این ۲۴ ساعت پنج مورد فوتی ثبت شده و شمار موارد فوتی به ۳۸ نفر رسید.

احسان پور گفت: ۱۳۲ نفر در استان بهبود یافته و در حال حاضر ۱۳۶ نفر نیز در بیمارستان‌های کل استان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: طبق دستور مقام وزارت بهداشت کلیه اقدامات تشخیصی، درمانی و دارویی بیماران مبتلا یا مشکوک به این بیماری در استان خوزستان رایگان است و با توجه به تداوم پیک این بیماری همچنان از هم استانی‌های عزیز تقاضا می‌کنیم که توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و به دستورالعمل‌های ارایه شده از سوی مقامات استانی پایبند باشند.

به گفته وی در روز ۲۵ اسفندماه تعداد مبتلایان شناسایی شده به ویروس کرونا در خوزستان ۲۵۳ نفر بود که ۳۳ نفر از آنها فوت کردند و موارد جدید شناسایی شده در روز گذشته ۳۲ مورد بود.

بر اساس این گزارش، با احتساب آمار جدید مبتلایان به ویروس کرونا، تعداد بیماران در اهواز به ۱۱۱ نفر، آبادان۳۷ نفر، دزفول ۲۷ نفر شوشتر ۲۲ نفر، اندیمشک ۱۹ نفر، خرمشهر ۱۰ نفر، مسجد سلیمان هشت نفر، ماهشهر۱۹ نفر، بهبهان هشت نفر، شادگان ۱۳ نفر، رامهرمز پنج نفر، هندیجان ۲ نفر، امیدیه ۲ نفر، رامشیر ۲، شوش ۶ نفر، اندیکا ۲ نفر و باوی چهار نفر، کارون چهار نفر همچنین شهرهای  گتوند و باغملک  هر کدام یک نفر بیمار رسیده است.

سیر صعودی ابتلا به کرونا در ماهشهر و بندر امام خمینی

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) از منابع رسمی، از ۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان بندرماهشهر، به تفکیک ماهشهر ۶ و بندر امام خمینی(ره) ۲ مورد گزارش شده است. در این ۲۴ ساعت یک مورد فوتی ثبت شده و شمار موارد فوتی در شهرستان به ۲ نفر رسید.

از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، از ۱۹ مبتلا به کرونا در شهرستان بندرماهشهر ۲ نفر فوتی، ۲ نفر بهبود یافته، ۱۵ نفر تحت درمان بیمارستانی گزارش شده است.

کارشناسان خودمراقبتی، رعایت توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از حضور غیرضروری در سطح شهر، اجتناب از سفرهای غیرضروری  و در خانه ماندن را برای حفظ سلامتی خانواده‌ها و جامعه توصیه می‌کنند.

میانگین سنی مبتلایان به ویروس کرونا ۵۲.۴ سال است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پیش از این در خصوص توزیع مبتلایان ویروس کرونا در خوزستان از نظر جنسیت اعلام کرده: ۵۵ درصد مبتلایان به کرونا در استان مرد و  ۴۵ درصد آن ها زن هستند، که میانگین سنی آنها ۵۲.۴ سال است.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد بیماران مبتلا به کرونا  در خوزستان بیماری زمینه‌ای داشتند، افزود: ۲۲ درصد مبتلایان بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۳.۶ درصد بین ۴۵ تا ۵۹ سال، ۲۹ درصد بین ۶۰ تا ۷۴ سال و ۸.۱ درصد افراد مبتلا بالای ۷۵ سال سن دارند.

ابول نژادیان بیان کرد: ۸۴ درصد افراد فوتی بیماری زمینه‌ای داشتند و ۱۶ درصد فاقد بیماری زمینه‌ای بوده  اما سن آنها بالای ۶۰ سال بوده است که در مجموع ۶۴ درصد فوت شدگان کرونا در استان مرد و ۳۶ درصد زن هستند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ۲۶ اسفندماه اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10983کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10983/سیر-صعودی-شیوع-کرونا-در-ماهشهر-و-بندر-ام/کپی شد!