تیر خلاص شورای شهر بر شهرداری ورشکسته بندر امام خمینی(ره)

دوره پنجم شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) با انتخاب گزینه اهوازی “محمد عبیاوی” برای مدیریت شهری با ۵ رای موافق، یک رای فرج اله کرد زنگنه به “علی فروتن زاد” و عدم حضور بهنام ادیبی عضو شورای شهر در جلسه انتخاب شهردار، آغاز شد.

شورای شهری که قرار بود با تئوری “دیوار شیشه‌ای” عملکرد خود را در بطور شفاف در معرض دید شهروندان قرار دهد، با گذشت بیش از دو سال به جای برگزاری جلسه‌های علنی و ارائه عملکرد شفاف کار خود را با جلسه‌های خصوصی یا چند نفره پیگیری کرده است.

پس از انتخاب شهردار اهواز نشین، زمان زیادی طول نکشید که اعضا شورای شهر از انتخاب محمد عبیاوی به خاطر عدم سکونت در شهر و نداشتن عملکرد مناسب در مدیریت شهری با چالش فراوان مواجه شدند.

بعد از گذشت ۲۲ ماه از عدم حضور محمد عبیاوی شهردار بندر امام خمینی(ره) در شهر با پیگیری ایمان فلاحی، عبدالحسین دورقی، منتظر منصوری و بهنام ادیبی از فرمانداری و پس از کش و قوس‌های فراوان توانستند جلسه عدم سکونت محمد عبیاوی را که بارها توسط سه عضو شورای شهر آقایان حسین عبیداوی(رئیس شورای شهر)، سید سعید بزاز و فرج اله کردزنگنه از حد نصاب(آبستراکسیون اقلیت) انداخته بودند، برگزار کنند و “محمد عبیاوی” را‌ در مرداد ماه ۹۸ عزل کرده و گزینه بومی “محمدعلی فروتن‌زاد” را به عنوان سرپرست جایگزین کنند تا به ماجرای تردد روزانه در آزادراه خلیج فارس پایان دهند.

جالب‌تر اینکه محمدعلی فروتن‌زاد برای اولین بار با نظر موافق ۷ عضو شورای شهر به عنوان شهردار بندر امام خمینی(ره) به فرمانداری بندرماهشهر برای طی مراحل قانونی معرفی شد، حکمی که قبل از تایید به طور موقت تا مشخص شدن رای دیوان عدالت اداری کشور معلق شده است.

بندر امام خمینی(ره) که به عنوان بهشت مسئولان شناخته شده است سبب شد محمد عبیاوی با گذشت چهار ماه در سریع‌ترین زمان ممکن با رای موقت دیوان عدالت اداری کشور خود را مجددا به کرسی شهرداری بندرامام خمینی(ره) برساند که البته این کار بدون چراغ سبز برخی اعضای شورای شهر غیرممکن بوده است.

بیشتر بخوانید:

شهردار بندر امام خمینی(ره) انتخاب شد

شهردار بندر امام خمینی(ره) عزل شد

از رسمیت انداختن جلسه شورا درباره محل سکونت شهردار بندر امام خمینی(ره)؛ اجرای قانون یا اتلاف زمان

دلیل اصلی اختلافات اعضای شورای شهر بندر امام خمینی(ره)؛ شهردار باید در منطقه باشد

تاکید اعضای شورای شهر بندر امام خمینی(ره) بر همدلی بین اعضا

بهنام ادیبی رئیس شورای شهر در گفت‌وگو با خبر بندرامام خمینی(ره) درباره رای دیوان عدالت اداری کشور اظهار داشت: جلسه رسمی شورای شهر برای روز شنبه ۱۶ آذر ماه با دو دستور کار رفع شبهه‌های رای دیوان عدالت اداری کشور و سکونت شهردار برگزار می‌شود.

جلسه‌ای که بعید است نتیجه خاص عمومی مردم را به همراه داشته باشد ولی چیزی که روشن است عزمی در شورای شهر برای کار کردن وجود ندارد و اعضای شورای شهر به جای رفع مشکل مردم در پی برگزاری جشن ۹۱ سالگی بندر امام خمینی(ره) و یا تکمیل پروژه‌های شخصی هستند.

تیر خلاص شورای شهر پنجم بر پیکره مدیریت شهری آشکار است ولی نباید از این موضوع غافل شویم که اعضای دوره پنجم شورای شهر نتیجه انتخاب مردم هستند، نتیجه‌ای که جزء عقب ماندگی شهری و اتلاف سرمایه بر پیکر بی جان شهرداری ورشکسته را در پی نداشته است.

شنبه روز آزمون بزرگ اعضای شورای شهر است که با عزل محمد عبیاوی به دلیل عدم سکونت، شهر را از رای دیوان اداری خلاص کنند و بیش از این بلاتکلیفی را خوراک هر روز شهروندان نکنند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10239کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10239/تیر-خلاص-شورای-شهر-بر-شهرداری-ورشکسته-ب/کپی شد!