جزیره‌ها و خورهای بندر امام خمینی(ره) و بندرماهشهر به نام خوزستان و خلیج‌فارس ثبت ملی شده است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان هفته گذشته در جمع اصحاب رسانه در اهواز از ثبت تمامی جزیره‌ها و خورهای شهرستان بندرماهشهر به عنوان جزایر طبیعی و خورهای طبیعی خلیج‌فارس در فهرست آثار ملی خبر داد.

وی در ادامه عنوان کردند: جزیره واسطه کشکو غربی، جزیره واسطه شرقی، جزیره قبر ناخدا، جزیره ندل‎گار، جزیره واسطه گپو، جزیره بنه، جزیره دیره، خورها را به عنوان آثار طبیعی بندرماهشهر معرفی کردند.[اصل خبر]

این خبر طی روزهای اخیر سبب گمانه‌زنی درباره ثبت جزیره‌ها و خورهای بندر امام خمینی(ره) به اسم بندرماهشهر شد و واکنش و اعتراض‌های مختلف مردم بندر امام خمینی(ره) را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید:

بیابانگردی خوزستان قابلیت‌های فراملی دارد

توسعه گردشگری آبی در بندرماهشهر تاثیر به سزایی در ایجاد اشتغال دارد

سارا عبادی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندرماهشهر در گفت‌وگو با خبر بندرامام خمینی(ره) درباره ثبت آثار طبیعی در شهرستان بندرماهشهر اظهار داشت: طرح کشوری ثبت آثار طبیعی از چهار سال پیش در دستور کار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری قرار داده شد.

وی افزود: بر اساس این طرح کار شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات آثار طبیعی شهرستان بندرماهشهر نیز در دستور کار اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندر ماهشهر قرار داده شد.

عبادی در ادامه تصریح کرد: از اسفند ماه ۹۷ تا تیر ماه سال جاری پرونده های آثار طبیعی تدوین شد و با حضور کارشناسان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نقاط UTM( مشخصات جغرافیایی) دقیق تعیین و ۸ اثر طبیعی خلیج‌فارس در شهرستان مورد تایید قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندرماهشهر با بیان اینکه جزایر و خورها به عنوان آثار طبیعی خلیج فارس در فهرست آثار ملی ثبت شده است، بیان داشت: این امکان وجود ندارد که اثر طبیعی مکانی برای جای دیگر ثبت شود و پرونده تعیین نهایی مشخصات ژئومتریک منطقه‌‌ای آثار طبیعی شهرستان تا پایان سال ۹۸ مشخص و اعلام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در شورای ثبت طبیعی کشور آثار طبیعی شهرستان بندرماهشهر به نام خوزستان و خلیج‌فارس ثبت شده و اسم شهر خاصی عنوان نشده است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/9504کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9504/جزیره‌ها-و-خورهای-بندر-امام-خمینیره-و/کپی شد!