انتقاد نماینده ولی فقیه در خوزستان از سوءمدیریت برخی مدیران در افزایش محرومیت‌ها / از مردم شرمنده‌ایم

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدنبی موسوی‌فرد در جشن بزرگ عید غدیر همراه با مراسم تحویل ۱۱۰ باب منزل تعمیری منطقه سیل‌زده و محروم عین دو اهواز اظهار داشت: در عالم هستی یک نفر نمی‌توان پیدا کرد که مشکل نداشته باشد.

وی با اشاره به آیه قرآنی «لَقَد خَلَقنَا الإِنسان‌َ فِی‌ کَبَدٍ» و اینکه در دنیا برای سختی کشیدن آمده‌ایم، بیان کرد: دنیا ‌سرای آرامش نیست، انسان هنگامی که به بیرون از خانه می‌رود، وقتی به منزل بازمی‌گردد، می‌گوید که هیج ‌کجا منزل انسان نمی‌شود‌، منزل همه عالم آخرت است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این‌که در روایت آمده که دوست داشتن وطن جزیی از ایمان است، ادامه داد: معنای ظاهری آن یعنی اهواز و عین دو اما معنای باطن آن عالم آخرت است. یعنی اگر عالم آخرت را دوست داشته باشیم تلاش و کار می‌کنیم، وقتی آخرت وطن شد این نگاه حاصل می‌شود که هیچ کجا آخرت نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان: گرانی از منکرهای جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا در دنیا می‌درخشد

مشکلات بی شمار مردم خوزستان زیبنده ظرفیت های آن نیست

وی با اشاره به این‌که هدف نخست از حضور در منطقه عین دو اهواز عمل به وظیفه طلبگی است، عنوان کرد: آب و فاضلاب این منطقه به عنوان اولویت اول استان خوزستان است.

‌موسوی‌فرد یادآور شد: رهبرمعظم انقلاب به ائمه جمعه توصیه کردند که پیاده و همراه با مردم باشد، مشکلات آنها را گوش دهید و معضلات را پایش و برای رفع آنها تلاش کنید.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به انتخاب عین دو اهواز برای بازدید به دلیل غیربرخوردار و محروم بودن مردم این منطقه، ادامه داد: به دلیل سوءمدیریت برخی مدیران شاهد برخی محرومیت‌ها هستیم، به دلیل محرومیت‌ها بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی از مردم شرمنده‌ایم.

وی با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبرمعظم انقلاب و گفت‌وگوی خصوصی پیرامون مشکلات خوزستان با معظم له، اظهار داشت: در همین راستا ایشان به رئیس جمهور دستور پیگیری معضل آب و فاضلاب اهواز را می‌دهند و ایشان نیز به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور تأمین اعتبار موردنیاز برای این مشکل را می‌دهند.

‌موسوی‌فرد تأکید کرد: بنده مسئولیت اجرایی ندارم اما وعده می‌دهم که پیگیر مشکلات استان خوزستان باشم و مشکلات را به رئیس جمهور و مدیران دستگاه‌ها ابلاغ کنم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که بنای نظام مقدس اسلامی خدمت در منطقه محروم است، گفت: در هشت سال دفاع مقدس از کل کشور به خوزستان آمدند، در داستان سیل اخیر نیز شاهد حضور اقشار مختلف از سراسر کشور بودیم.

وی با تأکید بر ضرورت پایش مشکلات استان خوزستان، بیان کرد: در همه مناطق استان مشکل وجود دارد اما دشمن سعی دارد به نحوی تبلیغ ‌کند که برخی قومیت‌ها محروم‌تر هستند. با توجه به منابع غنی، باید تحول ایجاد کرد که به حول و قوه الهی و تلاش مدیران کارها صورت می‌گیرد.

‌موسوی‌فرد با بیان این‌که در تلاش برای راه‌اندازی گروه قوی در حوزه اشتغال هستیم، خاطرنشان کرد:  بنده به عنوان خادم‌ و نوکر آمده‌ام که مشکلات را حل کنیم.

آب و فاضلاب مشکل زیرساختی منطقه عین دو اهواز است

همچنین حجت الاسلام سعید دسمی در جشن بزرگ عید غدیر همراه با مراسم تحویل ۱۱۰ باب منزل تعمیری منطقه سیل‌زده و محروم عین دو اهواز اظهار داشت: بعداز آسیب‌های وارد شده براثر سیل به مردم، گروه‌های جهادی، بسیجیان و طلاب از شهرهای مختلف به ویژه شهر تهران در قالب این قرارگاه پای کار آمدند.

تولیت حوزه علمیه بقیه الله(عج) با اشاره به ارائه خدمات مختلف به مردم منطقه عین دو اهواز در قالب قرارگاه، بیان کرد: امیدواریم اقدامات و خدمات آغاز شده را بتوان استمرار داد تا بخش قابل توجهی از مشکلات و آلام‌ منطقه را کاهش داد.

وی عنوان کرد: از بیش از ۵۰۰ خانه بازدید شده برای بازسازی، با بیش از ۳۰۰ خانه تفاهم‌نامه امضا شده و قریب به ۲۸۰ مشغول فعالیت و انجام احداث و تعمیر هستیم. ۱۵ منزل نیز به صورت بازسازی اساسی در حال انجام است.

تولیت حوزه علمیه بقیه الله(عج) با اشاره به تحویل بیش از ۱۱۰ باب منزل تعمیری منطقه سیل‌زده و محروم عین دو اهواز به عنوان هدیه رهبرمعظم انقلاب و نظام مقدس اسلامی، ادامه داد: مردم در روند تعمیر و بازسازی همراه و پای کار باشند تا سختی‌های ابتدای راه را پشت سر بگذاریم.

حجت الاسلام دسمی افزود: مجموعه سپاه پاسداران، فرمانده کل سپاه نیز حمایت‌هایی را داشته‌اند و سردار سلامی در بازدید از قرارگاه تاکید داشتند که قرارگاه در منطقه بماند تا مشکلات مردم حل شود‌.

تولیت حوزه علمیه بقیه الله(عج) با بیان این‌که در مدت ۵۵ روز موفق به تعمیر ۱۱۰ باب منزل در منطقه عین دو اهواز شدیم که‌ امیدواریم با سرعت بالاتر بتوان منازل را به سرانجام رساند‌، خاطرنشان کرد: در امر رسیدگی به مردم آسیب دیده از سیل‌ مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز از فعالیت‌ها و بازسازی‌ها حمایت کردند.

وی با تأکید بر مشکلات و محرومیت مختلف منطقه عین دو اهواز، گفت: باتوجه به اینکه مشکلات زیرساختی مسائل اصلی منطقه عین دو اهواز هستند، از جمله مشکل زیرساختی این منطقه آب و فاضلاب آن است که به صورت اساسی باید حل شود.

حجت الاسلام دسمی با اشاره به بازدید شهردار اهواز از بخش‌های مختلف منطقه عین دو اهواز، اظهار داشت: شهردار اهواز در بازدید منطقه قول داد که آسفالت منطقه عین دو اهواز را حل‌ کند، نزدیک به موعد این وعده است که درخواست داریم هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

تولیت حوزه علمیه بقیه الله(عج) به حضور دیگر مسئولان دستگاه‌های مختلف همچون مدیران آب و فاضلاب و قول مساعد حل مشکل مربوطه در کوتاه مدت را داده اشاره کرد.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9355کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9355/انتقاد-نماینده-ولی-فقیه-در-خوزستان-از-س/کپی شد!