افزایش ۷۵ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام‌خمینی(ره)/مصوبه خاص برای محموله های روغن خوراکی

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، در نشست مشترک با معاونان وزاری جهاد کشاورزی، اقتصاد(گمرک) و راه و شهرسازی مشکلات و گلوگاه‌های خروج کالا از بندر امام خمینی(ره) بررسی شد.

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست اظهار داشت: اتخاذ تمهیدات مناسب برای ارتقای بهره‌وری در زنجیره جابجایی کالا به منظور جلوگیری از توقف کشتی‌ها و انباشت کالا در بنادر ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: بسیج امکانات در حوزه‌های مختلف ناوگان ریلی و جاده‌ای از دیگر عوامل ضروری برای تسریع در انتقال کالا از بنادر و رسیدن آن به مبادی مصرف است و در این میان تشریک مساعی همه جانبه ارگان های ذی ربط اهمیت بسزایی دارد.

راستاد همچنین در حاشیه بازدید نمایندگان برخی از وزارتخانه‌ها از بندر امام خمینی(ره)، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان تخلیه کالای اساسی به بیش از  ۲,۵ میلیون تن رسیده(رشد بیش از ۷۰ درصد) است و لذا ضرورت دارد فرآیند ورود، تخلیه و خروج کالای اساسی تسریع شود و در نهایت شاهد افزایش بهره وری عملیات  در مجتمع بندری امام خمینی(ره) باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در این فرآیند گلوگاه و مسائلی وجود دارد که در نشست مشترک با نمایندگان وزارتخانه‌های اقتصادی به خوبی شناسایی و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد. با احصاء مشکلات و راهکارهای که استخراج شده است می‌توان روند تخلیه و ترخیص کالاهای  اساسی را سرعت داد.

راستاد ابراز امیدواری کرد: با هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی می توان شاهد تسریع روند خروج  کالاهای اساسی  از منطقه ویژه اقتصادی امام خمینی(ره) بود.

به گزارش تسنیم، نشست مشترک با معاونان وزاری جهاد کشاورزی، اقتصاد(گمرک) و راه و شهرسازی  چند دستور جلسه شامل تأمین کامیون طی روزهای آینده متناسب با میزان بار و خروج آن از بندر،بسیج امکانات توسط اپراتورارها و انبارها برای پاسخگویی مناسب به تعداد کامیون‌های متقاضی بار به منظور کاهش صف انتظار، تجمیع آزمایش های بهداشت و استاندارد، اخذ مصوبه خاص برای محمولات روغن خوراکی با هدف کاهش مدت زمان ماندگاری، تشریک مساعی گمرک برای بهره گیری همزمان از حمل یکسره در کنار حمل به انبار در پای کشتی‌ها، هدایت بخشی از کشتی‌های سایز بزرگ به بنادر شهید رجایی و چابهار به منظور بهره‌گیری از ظرفیت انبارهای نگهداری آنها و هماهنگی بین صاحبان کالا و شرکت راه آهن برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی بود.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۷۵ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام‌خمینی(ره)/مصوبه خاص برای محموله های روغن خوراکی

کالاهای موجود در بندر امام خمینی(ره) با همکاری بخش خصوصی جا‌به‌جا می‌شوند

رشد ۷۵ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی (ره)

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7605کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7605/افزایش-۷۵-درصدی-تخلیه-کالاهای-اساسی-در/کپی شد!