پدیده‌ای جدید در مسکن مهر بندر امام خمینی(ره)؛ سارقان جسور به جان ساختمان‌های نوساز افتاده‌اند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، در حضور میدانی و گفت وگویی که با ساکنان مسکن مهر داشتیم، سارقانی را مشاهده کردیم که بدون هیچگونه نگرانی در حال سرقت اموال مردم بودند و این امر سبب ناامن شدن و نارضایتی ساکنان مسکن مهر شده است. مردم در بازدیدهای مکرری که مسئولان شهری از مسکن مهر داشتند موضوع نبود زیرساخت های آسفالت، سیستم دفع فاضلاب شهری، سرقت و ناامنی مسکن مهر را مکرر مطالبه کرده‌اند، مطالبه‌گری که تاکنون پاسخ مناسبی به آن داده نشده است.

یکی از ساکنان مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) درباره تخریب و سرقت از ساختمان های در حال احداث مسکن مهر، اظهار داشت: از سال گذشته سرقت آهن‌آلات ساختمان‌های در حال احداث به صورت مخفی و علنی شروع شد و سارقان، ساکنانی را که در برابر آنها مقاومت کرده و یا میخواستند به نیروی انتظامی اطلاع میدادند را تهدید می‌کردند.

وی افزود: طی ماه گذشته جسارت سارقان برای تخریب ساختمان‌های در حال احداث و تکمیل شده بیشتر شده و سرقت را به صورت شبانه‌روزی و با تجهیزات و ماشین آلات مجهز، انجام می دهند.

بیشتر بخوانید:

خطر ورود سیلاب به بندرامام‌خمینی(ره) شایعه است

شهرداری بندر‌امام‌خمینی(ره) اقدامی برای رفع نقاط حادثه‌خیز انجام نمی‌دهد

ماجرای عجیب یک جاده در بندر امام خمینی+ تصاویر

۸ ساختمان کامل در مسکن مهر توسط سارقان تخریب شده است

این شهروند با بیان اینکه سارقان آهن‌آلات را به ضایعات فروشی‌های سطح شهر می‌فروشند، بیان کرد: برخی تعاونی‌ها به خاطر عدم پرداخت، با پیمانکار دچار مشکل شده و پیمانکار هم ساختمان را بدون نگهبان رها کرده است و سارقان به راحتی سرمایه‌های مردم را اتلاف می‌کنند و آهن‌آلات را به ضایعات فروشی سطح شهر می‌فروشند.

وی افزود: جسارت سارقان تا جایی است که مدیرعامل یکی از تعاونی‌ها را تهدید کرده و مورد ضرب و شتم قرار دادند و اموال ساختمان آن را به سرقت بردند، که مدیرعامل در حال پیگیری موضوع از طریق دادگستری است.

این شهروند در ادامه تصریح کرد: تاکنون هشت ساختمان کامل در مسکن مهر به صورت علنی و توسط سارقان تخریب شده و تجهیزات و آهن آلات آن به سرقت رفته است.

یکی از نگهبانان ساختمان های مسکن مهر با اعتراض به عدم برخورد قانونی و اثرگذار با سارقان بیان داشت: سارقان نصف شب با نگهبانان برای سرقت آهن‌آلات و لوازم ساختمان‌ها نیمه کاره و در حال احداث، درگیر می‌شوند.

وی افزود: آیا مسئولی نیست با این سارقانی که آهن آلات را به ضایعات سطح شهر می‌فروشند، برخورد قانونی و قاطع کنند؟

 محل فروش یکی از ضایعات آهن‌آلات در سطح شهر

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر با بیان اینکه تخریب منازل مسکن مهر بدون مجوز در حال انجام است، عنوان کرد: رئیس اداره مسکن و شهرسازی بندر امام خمینی(ره) در بازدیدی که از منطقه داشتند درباره علت تخریب منازل از سارقان سوال کردند و سارقان در پاسخ سوال بیان کردند که” از اداره مسکن و شهرسازی جهت تخریب مجوز گرفتیم” و رئیس اداره مسکن و شهرسازی در جواب سارقان بیان کردند که “بنده رئیس اداره هستم و چه زمانی ما به شما مجوز تخریب دادیم” که بلافاصله سارقان محل را ترک کرده و فرار کردند.

وی افزود: سارقان بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی ساختمانی که اسکلت، سقف و دیوارکشی شده است را تخریب کرده و اموال مردم را به سرقت می‌برند.

مهم ترین دغدغه ساکنان مسکن مهر امنیت است

این شهروند با انتقاد از نبود زیرساخت‌های آسفالت و سیستم دفع فاضلاب شهری بیان داشت: مسکن مهر فاقد زیرساخت‌های آسفالت و سیستم دفع فاضلاب شهری است ولی در حال حاضر موضوع نبود امنیت و برخورد با سارقانی که با تجهیزات کامل در حال تخریب و سرقت ساختمان‌های در حال احداث و تکمیل شده هستند، مهم‌ترین دغدغه ساکنان مسکن مهر است.

وی افزود: موضوع سرقت علنی سبب کم شدن تمایل مردم برای سرمایه‌گذاری، مانع ورود سرمایه‌گذار و ناامن شدن در مسکن مهر می شود و مردمی که انتظار داشتند منزل ارزان به دست آورند به راحتی سرمایه های آنها به سرقت می رود.

گفتنی است، افزایش تخریب علنی و سرقت شبانه روزی از ساختمان های تکمیل شده و یا در حال احداث مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) علاوه بر ناامن شدن این منطقه، سبب به وجود آمدن حاشیه امن برای سارقان شده است و علیرغم بازدید و اطلاع مسئولان شهری، سبب ایجاد شائبه‌های گسترده‌ای بین ساکنان مسکن مهر درباره این موضوع که چرا تاکنون با سارقان اموال مردم، برخورد اثرگذاری صورت نگرفته است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7442کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7442/پدیده‌ای-جدید-در-مسکن-مهر-بندر-امام-خم/کپی شد!