بزرگ‌ترین امتیاز شهید سید حسن نصرالله ولایت‌مداری بود

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: شهید سیدحسن نصرالله عبارت ذلت نمی‌پذیریم را در زندگی، منش و سیره خود معنا کرد. ولایتمداری شهید سیدحسن نصرالله ستودنی بود و باید الگوی سایر مجاهدان باشد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)؛ حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: شهادت مظلومانه شهید بزرگوار و مجاهد فی سبیل‌الله سیدحسن نصرالله رهبر موفق و بزرگ حزب‌الله لبنان و پرچم‌دار مقاومت در خط مقدم جهاد با رژیم صهیونسیتی و دنیای استکبار را محضر امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله) و همه آزادی‌خواهان جهان تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: شهید سیدحسن نصرالله عبارت ذلت نمی‌پذیریم را در زندگی، منش و سیره خود معنا کرد. ولایتمداری شهید سیدحسن نصرالله ستودنی بود و باید الگوی سایر مجاهدان باشد.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین امتیاز سیدحسن نصرالله ولایت‌مداری او بود. وی در طول عمر پر برکتش تابع محض ولی فقیه زمان خود بود و همیشه خود را سرباز امام خامنه‌ای می‌دانست.

عبادی ادامه داد: ایشان حقیقتا از رویش‌ها و سربازان برومند نهضت امام و انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه و از رهروان و فرزندان معنوی امام خمینی(س) و بازوهای توانای رهبر معظم انقلاب اسلامی در منطقه بود.

وی تصریح کرد: این شهید بزرگوار دارای افکار علمی بلندی بود و با آن مواضع انقلابی خود توانست صدای استکبار ستیزی انقلاب اسلامی را به تمام دنیا برساند. این سید شهید رزمنده‌ای دلاور و فرمانده‌ای شجاع در صف اول مبارزه با دشمنان اسلام بود.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) متذکر شد: ایشان شخصیتی شجاع، مبارز، متواضع، تیزبین و باهوش بود که دشمن فکر نمی‌کرد در این سه دهه این‌طور بتواند حزب‌الله را رشد بدهد.

عبادی گفت: صراحت لهجه‌ ایشان هم بسیار قابل توجه بود. بسیاری از افراد به دلیل ملاحظات سیاسی، از بیان حرف دلشان خودداری می‌کنند اما سیدحسن نصرالله همواره حرف‌هایش را صریح و بدون پرده بیان می‌کرد. این صداقت و شفافیت در کلام از ویژگی‌های برجسته ایشان بود.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این سید شهید، تواضع بود، ایشان به ویژه در مقابل خانواده‌های شهدا به شدت متواضع بودند. همچنین خلوص نیت و تدبیر فوق‌العاده‌ای در مدیریت، دفاع و جهاد داشت و این از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ ایشان محسوب می‌شد.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) یادآور شد: یکی دیگر از خصوصیات این شهید والامقام، ایمان و توکل به خدا بود. ایشان می‌فرمودند ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم و امید به یاری خدای بزرگ داریم.

عبادی اظهار داشت: ایشان به دلیل همین ویژگی‌ها توانسته بود نه فقط در میان شیعیان لبنان بلکه حتی در دل مسیحیان، دروزی‌ها و اهل سنت و همه جبهه مقاومت و آزادی خواهان جهان محبوبیت پیدا کند.

وی عنوان کرد: شهید سیدحسن نصرالله یک مجاهد مخلص بود و اگر به درجه شهادت نائل نمی‌شد و با مرگ طبیعی از دنیا می‌رفت در شأن و مقام او نبود ولی با شهادت مزد این همه سال جهاد فی سبیل‌الله را از خداوند متعال دریافت کرد، چرا که شهادت سعادت نهایی برای هر مجاهد فی سبیل‌الله است.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ گفت: لازم است از اقدام شجاعانه و غرورآفرین دلیرمردان سپاه پاسداران با همراهی سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پاسخ به صهیونیست‌ها تشکر کنیم.

عبادی افزود: انتظار به حقی در جامعه شکل گرفته بود که پاسخی به جنایات این رژیم بدهیم. بازهم نیروهای مقتدر نظامی ما به وعده خود عمل کردند و به همه دنیا نشان دادند که زمان بزن و در رو تمام شده است.

وی با بیان اینکه این عملیات نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح است، ادامه داد: با حمایت مردم از نیروهای مسلح، این سطح از بازدارندگی، درس عبرتی برای دشمنان نظام و انقلاب است. همچنین این عملیات شکنندگی و آسیب‌پذیری رژیم منحوس صهیونیستی را نشان داد.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) در فراز دیگری از خطبه‌ها با تبریک آغاز هفته فراجا گفت: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای عزیز و والامقام، به ویژه شهدای گرانقدر فراجا، هفته نیروی انتظامی را به تمامی نیروهای جان بر کف فراجا و خانواده‌های صبور و گرامی آنان تبریک عرض نموده و اعلام می‌کنم که قدردان زحمات تک تک شما عزیزان هستیم.

عبادی تأکید کرد: نیروی انتظامی به عنوان مظهر اقتدار نظام، نقش مهمی در برقراری نظم و امنیت در جامعه دارد و این مهم قابل تقدیر است.

انتهای پیام./

https://biknews.ir/16666کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16666/بزرگترین-امتیاز-شهید-سیدحسن-نصرالله/کپی شد!