مردم در انتخاب رئیس جمهور با دقت و بصیرت عمل کنند

امام جمعه بندر امام خمینی (ره) گفت: مردم در انتخاب رئیس جمهور با دقت و بصیرت عمل کنند و همه باید بدانیم که در مقابل رأیی که می‌دهیم در روز قیامت مسئول هستیم.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام عبادی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی(ره) با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت مولی امیر المؤمنین علی و ائمه معصومین علیهم‌السلام اظهار کرد: این روز در روایات اهل‌البیت (ع) به عنوان «عید الله الاکبر» ذکر می‌شود، چرا که در این روز تکلیف جامعه و امت اسلامی در زمینه هدایت و حکومت معین می‌شود.

وی افزود: عید غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت است، عید غدیر روز مأیوس شدن دشمنان از دین است چرا که رهبری جامعه اسلامی و موضوع امامت در جامعه اسلامی تعیین و روشن می‌شود.

حجت‌الاسلام عبادی گفت: امروز جهان اسلام و امت اسلامی برای رهایی از سلطه سلطه‌گران و زندگی عزتمندانه نیاز به بازگشت به آرمان‌های غدیر و فرهنگ علوی دارد.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) با گرامیداشت هفتم تیر ماه سالروز شهادت شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و آغاز هفته قوه قضاییه، عنوان کرد: امروز مهم‌ترین انتظارات مردم از قوه قضاییه، تأمین سلامت اجتماعی و برقراری امنیت و عدالت در جامعه است.

عبادی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند اعتماد مردم به قوه قضاییه را دو چندان کند مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی است. مردم انتظار دارند که قوه قضاییه در رابطه با ترک فعل مسئولان ورود کند و به هیچ عنوان در مقابل سهل‌انگاری و ترک فعل‌های مسئولانی که با این کوتاهی‌ها سبب خسارت به مردم می‌شوند، کوتاهی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مبارزه با فساد و ترک فعل‌های مسئولان به صورت جدی و فراگیر و بدون در نظر گرفتن جایگاه افراد توسط دستگاه قضایی صورت بگیرد دیگر هیچ مسئولی جرات سوءاستفاده از مسئولیت و بیت‌المال را نخواهد داشت و مایه عبرت خواهد بود.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) متذکر شد: خوشبختانه دستگاه قضایی و مسئولان قضایی بندر امام خمینی(ره) در راستای تحقق عدالت در جامعه و مبارزه با فساد و ترک فعل برخی از مسئولان پیشگام بوده و کارهای ارزنده‌ای انجام داده‌اند که از تلاش‌های این عزیزان صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

عبادی در فراز دیگری از خطبه‌ها به انتخابات هشتم تیر اشاره کرد و بیان داشت: یکی از موضوعات مهم کشور چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری است که در مرحله اول آنچه اهمیت دارد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است. مردم پشتوانه انقلاب اسلامی هستند و قطعاً مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هم در بعد داخلی و هم در بعد بین‌المللی تأثیر مثبت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: مردم هم باید در انتخاب رئیس جمهور با دقت و بصیرت عمل کنند و همه باید بدانیم که در مقابل رأیی که می‌دهیم در روز قیامت مسئول هستیم و باید فردی انتخاب شود که دارای کفایت باشد، با ایمان باشد، مردمی باشد و لبریز از امید باشد.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) یادآور شد: مسئولان دولتی نباید خودشان ناامید باشند. اگر ما یک آدم ناامید و افسرده‌ای را در رأس یک کاری گذاشتیم، بدون شک این کار پیش نخواهد رفت. مسئول باید لبریز از امید باشد، معتقد به توانمندی‌های داخلی باشد؛ حقیقتاً شهید عزیز و خادم جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی این چنین ویژگی‌هایی داشت.

عبادی خاطرنشان کرد: مسئولی که معتقد است چه از لحاظ دفاعی، چه از لحاظ سیاسی، چه از لحاظ اقتصادی، چه از لحاظ تولید و امثال اینها نمی‌شود کاری در کشور انجام داد، واقعاً لایق فرمانروایی و حکمرانی بر این مردم نیست؛ بایستی فردی بر سر کار بیاید که معتقد به مردم باشد، معتقد به جوان‌ها باشد، به جوان‌ها عقیده‌ داشته باشد و واقعاً عنصر جوان را قدر بداند.

وی افزود: فردی باید سر کار بیاید که دارای روحیه استکبارستیزی باشد و اگر دیدید فردی مورد تخریب دشمن قرار می‌گیرد و دشمن او را آماج حملات خودش قرار داده بدانید او فرد شایسته‌ای است که دشمن دارد او را تخریب می‌کند، حقیقتا عدالت‌خواه و ضد فساد باشد. دارای برنامه دقیق برای اداره کشور باشد چرا که اگر مدیری برنامه نداشته باشد دچار روزمرگی می‌شود و سرمایه کشور را تضییع خواهد کرد.

امام جمعه بندر امام خمینی (ره) تاکید کرد: فردی که مردم انتخاب می‌کنند نباید قدرت‌طلب باشد و مسئولیت را ابزاری برای کسب قدرت ببیند، اگر یک چنین فردی برای ریاست جمهوری انتخاب شود، آن وقت می‌تواند صدها مدیر جوان و مؤمن را در بخش‌های گوناگون از صدر تا ذیل بگمارد و ان‌شاءالله کار کشور سامان خوبی پیدا کند.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/16402کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16402/مردم-در-انتخاب-رئیس-جمهور-با-دقت-و-بصیرت/کپی شد!