آیا شهرستان شدن بندرامام‌‌خمینی از راه پر پیچ و خم افراد و سیاسیون ذی‌نفوذ عبور می‌کند؟

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، بندر امام خمینی(ره) به عنوان هاب(کانون) غلات و پتروشیمی کشور در این سال‌ها با بی‌مهری مسئولان شهرستان بندرماهشهر و سیاست تمرکزگرایی همراه بوده و از زیرساخت توسعه شهری و تخصیص عادلانه منابع دولتی، محروم مانده است به طوری که بیشترین کارهای زیرساختی و توسعه‌ای به نسبت فاکتورهای تاثیرگذار احداث مدارس، بهداشت و درمان، فرهنگی، آموزشی و… به بخش مرکزی ماهشهر داده است و بخش بندر امام خمینی(ره) بدون نظارت، زیرساخت و توسعه توسط مسئولان مرکزی شهرستان، رها شده است.

سیاست یک بام و دو هوا توسط مسئولان تاثیرگذار و ذی‌نفوذ در مرکز شهرستان ماهشهر به بهانه حریم و محدوده شهری همواره در دستور کار قرار دادند و سبب شد که راه را برای بهره‌برداری انتخابات مجلس ادوار با وعده پیگیری شهرستان شدن بندر امام خمینی مختلف باز کند و نتیجه نهایی، بی‌سرانجام و ضربه به اعتماد عمومی جامعه‌ را به همراه داشت.

بعد از نمایان شدن مشکلات اساسی بخش استراتژیک بندری و پتروشیمی کشور در اعتراض‌های بنزینی آبان ماه ۹۸ و آبگرفتگی پاییز ۹۹، ادبیات و نگاه جدیدی وارد ادبیات مسئولان کشوری و لشکری شد تا جایی که مدیرکل بازرسی کل کشور و معاون اول رئیس‌جمهور قول پیگیری از وزیر کشور برای تسریع در شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) را به این سرزمین رها شده از امکانات اولیه زندگی، دادند. قولی که امید است به عمل برسد و مانند انتخابات مجلس که به عنوان برگ برنده نامزدهای شرکت کننده در ادوار مختلف بوده؛ در حد یک شعار نمانده و اجرا شود.

خلا نظارت دقیق نهادهای نظارتی و حاکمیتی مرکز شهرستان بر عملکرد مسئولان شهری بندر امام خمینی(ره)، سبب ایجاد بحران‌های مدیریتی خودساخته شده است.

بندر امام خمینی(ره) به عنوان مهم‌ترین بخش استراتژیک بندری و پتروشیمی کشور، در بین دو مرکز شهرستان پرقدرت و بانفوذ ماهشهر و شادگان قرار گرفته است، و معلوم نیست با چه دلیل و سیاستی بخش بندر امام خمینی برخلاف قانون تقسیمات کشوری، سرزمین آن در مرور زمان روز به روز کوچک‌تر می‌شود و اینکار ارتقا شهری بندر امام خمینی را با مشکل مواجه کرده است. سوال اساسی که مسئولان دولتی و مدعی عدالت‌خواهی باید به آن پاسخ شفاف بدهند؟

بیشتر بخوانید:

یادداشت| خط قرمز عبور از قانون است، نه محدوده

‌اعتراض شدید مردم بندر امام خمینی(ره) به معاون اول رئیس جمهور / چرا این منطقه ” شهرستان” نمی‌شود؟ + فیلم

مرجع تعیین کننده محدوده شهرستان بندر امام خمینی(ره) بنگاه‌های خبرپراکنی ماهشهر نیست

دستور ویژه رئیس بازرسی کل کشور برای پیگیری شهرستان شدن بندر امام خمینی از وزارت کشور

نماینده ماهشهر، خبرنگار بندر امام‌‌ خمینی(ره) را منافق خواند + فیلم

حجت‌الاسلام محمد تابش امام جمعه بندر امام خمینی(ره) نیز با انتقاد از عملکرد مسئولان درباره شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: در ۲۰ سال اخیر دولت‌ها و نمایندگان ادوار مختلف مجلس، حق مردم بندر امام خمینی درباره توزیع عادلانه منابع و شهرستان شدن ضایع کرده‌اند.

وی افزود: وقتی هم می‌خواهند حق را بدهند عده‌ای شروع به فضاسازی و التهاب آفرینی خودساخته کرده و مردم را صاحب حداقل حق نمی‌دانند؛ مقام‌های مذهبی و سیاسی بر این باور هستند و هر دو اشتباه می‌کنند.

حجت‌الاسلام تابش گفت: حق را نمی‌شود از صاحب حق گرفت، بلکه حق را باید به صاحب حق بدهی و این راه و روش اسلام است.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) تاکید کرد: وقتی حق مردم بندر امام خمینی(ره) درباره شهرستان شدن با اسناد، قابل اثبات است شما چرا و به چه عنوانی حداقل حق را از مردم دریغ می‌کنید.

وی با بیان اینکه مسئولان به مردم بندر امام خمینی(ره) ظلم نکنند، گفت: استانداری خوزستان در پرونده شهرستان شدن بندر امام خمینی تعلل می‌کنند و افراد ذی نفوذ دخالت‌های نسنجیده و غیر قابل حق می‌کنند.

حجت‌الاسلام تابش گفت: مردم بندر امام خمینی(ره) معترض، ولی نجیب هستند و متاسفانه استانداری، وزارت کشور و تقسیمات کشوری بعد از ۱۵ سال همچنان دنبال سیاسی کاری است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/12311کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12311/آیا-شهرستان-شدن-بندرامام‌‌خمینی-از-ر/کپی شد!