سال آینده بازسازی خطوط ایستگاهی بندر امام خمینی(ره) اجرایی خواهد شد

سیدمحمد موسوی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از خطوط ریلی خوزستان با بیان اینکه طرح اتصال ریلی شلمچه-بصره شامل ۳۵ کیلومتر اتصال شبکه ریلی عراق به مرز شلمچه است، افزود: شبکه ریلی این کشور از بصره به خرمشهر و آبادان و بعد از آن به بندر امام خمینی(ره) می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.
مدیرکل خط و سازه‌های فنی راه آهن کشور با بیان اینکه برای اجرای این طرح یک پل تاشو بر روی اروند رود نصب می شود، گفت: به منظور کمتر شدن برخورد خودروها و عابران پیاده با قطار سازه‌های ویژه ای برای این امر نصب می‌شود.
موسوی به تصمیم گیری های لازم برای بهسازی برخی خطوط در شبکه ریلی استان خوزستان اشاره کرد و افزود: در سال آینده بازسازی خطوط ایستگاهی در ۲ منطقه، ایستگاه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و ایستگاه راه‌آهن بندر امام خمینی(ره) اجرایی خواهد شد که پیش‌بینی و برآورد لازم در این خصوص انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه بازدید امروز نیز به همین منظور از اندیمشک به اهواز و پس از آن تا بندر امام خمینی انجام شد با بیان اینکه راه‌آهن جنوب به یکی از مناطق ویژه در حوزه حمل و نقل بار برای راه‌آهن جمهوری اسلامی تبدیل شده است، افزود: ویژگی خطوط راه‌آهن در این منطقه باعث شده تا چند تقاطع همسطح در محدوده خوزستان پیش‌بینی شود.
این مقام مسئول در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مهمترین برنامه راه آهن را توسعه ریلی دانست و گفت: علاوه بر دوخطه کردن مسیرهای ریلی در منطقه جنوب، اتصال شبکه ریلی عراق به ایران در حال پیگیری است.
وی درخصوص تاثیر تحریم ها بر روند اجرایی طرح های ریلی کشور گفت: به طور قطع تحریم تاثیراتی در روند اجرای طرح های ریلی کشور داشته اما با تمهیداتی که اتخاذ شده تلاش گردیده تا تاثیر این تحریم ها به کمترین میزان خود برسد.
مدیرکل خط وسازه های فنی راه آهن کشور افزود: استفاده از توان مهندسی داخلی در ساخت تجهیزاتی مانند ریل، سوزن و دیگر ادوات خاص وارداتی باعث شد تا این تاثیرات در بخش خط و سازه‌های فنی حداقلی باشد.
گفتنی است هزینه اتصال پل ریلی بر روی اروند ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برآورد شده و در این صورت دسترسی ریلی ایران از طریق شبکه ریلی عراق به سوریه میسر می شود./ایرنا
انتهای پیام /*

https://biknews.ir/6555کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6555/سال-آینده-بازسازی-خطوط-ایستگاهی-بندر-ا/کپی شد!