۹۷ میلیارد تومان اعتبار برای آب و فاضلاب بندر امام خمینی(ره) تصویب شد

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره) به نقل از تسنیم, جهانگیر نیک نژاد اظهار کرد:   پروژه‌ها از سال ۹۶ شروع شده است و تا سال ۹۸ ادامه دارد وکل اعتبار آب و فاضلاب بندر امام خمینی(ره) ۹۷ میلیارد تومان برای سال ۹۶ تا ۹۸ در نظر گرفته شده است که از این مقدار ۳۵ میلیارد تومان جهت تصفیه‌خانه فاضلاب بندر امام خمینی(ره)، ۳۵ میلیارد تومان برای بخش فاضلاب شهری و ۲۷ میلیارد تومان برای بخش آب و تاسیسات آب‌رسانی اختصاص داده شده است.

نیک‌نژاد در توضیح اعتبار ۳۵ میلیاردی تصفیه‌خانه فاضلاب بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: تصفیه‌خانه‌ای در  انتهای کوی شهید مفتح (فاز۱) با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد جهت تصفیه پساب شهری که به دریا دفع می‌شود در حال احداث است.

وی افزود: طبق مصوبه جدید مجلس قرار است پساب شهری تصفیه شده جهت برج‌های خنک‌کننده در صنایع پتروشیمی استفاده شود تا در مصرف آب شرب صرفه‌جویی شود.

رئیس آبفا بندر امام خمینی(ره) با بیان ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای فاضلاب شهری عنوان کرد: ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه فاضلاب شهری در مناطق گمرک، کوی شهید بهشتی (۲۵۰ دستگاه)، کوی فرهنگیان، شهرک شهید صدوقی و کالکتور(جمع کننده) اصلی شهر که در کوی شهید مفتح (فاز۱)، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بندر امام خمینی(ره) تاکنون کالکتور اصلی نداشته است و این کالکتور جمع کننده اصلی شهر ۸۰ درصد فاضلاب شهر را جمع می‌کند و به سمت PS4 هدایت شده و از آنجا به سمت تصفیه‌خانه در حال احداث هدایت می‌شود.

۷ ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهری بازسازی و احداث می‌شود

رئیس آبفا بندر امام خمینی(ره) در تشریح ایستگاه‌های پمپاژ شهری بیان داشت: وقتی اعتبارات برای احداث ایستگاه پمپاژ شهری نباشد جهت تسریع در کار، منهول پمپ تعبیه می‌کنند ایستگاه پمپاژ، شبکه فاضلاب را کامل تخلیه می‌کند ولی منهول پمپ باعث لجن‌گیر شدن مسیر می‌شود.

وی افزود: منهول پمپ‌های کوی شهید بهشتی، گمرک، شهید صدوقی و کوی فرهنگیان جمع‌آوری می‌شوند و دفع آنها به صورت ثقلی صورت می‌گیرد و هفت ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهری در شهرک مقداد، کوی امام رضا(ع)، مسکن مهر، کوی شهید مطهری و فاز۴ بازسازی و احداث می‌شود.

نیک‌نژاد در مورد آسفالت پروژه‌های آبفا عنوان کرد: از صفر تا صد این پروژه‌ها با اداره آب و فاضلاب خوزستان است و بعد از اتمام پروژه جهت بهره‌برداری به اداره آبفا بندر امام خمینی(ره) تحویل داده می‌شود و معابر بعد از رسیدن به تراکم استاندارد، به طور کامل آسفالت شده و امیدواریم تا پایان مرداد ماه کار آسفالت مناطق انجام شود.

رئیس آبفا بندر امام خمینی(ره) در خصوص علت پس‌زدگی‌های سطح شهر، بیان کرد: زمان رسیدگی به امور فاضلاب در بندر امام خمینی(ره)، کمتر از دو روز است ولی در هنگام وصل کردن کالکتورهای اصلی کوی شهید مفتح مجبور شدیم پمپ‌های شهر را خاموش کنیم.

وی با تایید بالا رفتن زمان رسیدگی آبفا بندر امام خمینی(ره) به شکستگی لوله آب در سطح شهر، عنوان کرد: شکستگی‌ عمده لوله آب در پروژه آبفا به‌خاطر کنده‌کاری عمق بالا پروژه‌های فاضلاب است که اینکار عمده وقت ما را گرفته و زمان رسیدگی آبفا به سایر نقاط شهر را بالا برده است.

نیک‌نژاد در مورد اینکه این پروژه‌ها چقدر می‌توانند مشکلات جمع‌شدن آب در زمان بارندگی را در بندر امام خمینی(ره) کاهش دهند، بیان کرد: فاضلاب شهری براساس سرانه و نرخ رشد جمعیت جهت دفع پساب تولیدی مردم طراحی می‌شود و شهرداری موظف است در کنار شبکه فاضلاب شهری یک شبکه جمع‌کننده آب باران طراحی کند ولی اجرای این پروژه‌ها در جمع کردن آب باران بی‌تاثیر نیست و امیدواریم امسال کمتر آب جمع شود.

مخزن ۸ هزار مترمکعبی در بندر امام خمینی(ره) احداث می‌شود

نیک‌نژاد در تشریح اعتبار ۲۷ میلیارد تومان برای بخش آب و تاسیسات آب‌رسانی بیان کرد: امسال ۸ کیلومتر کار اصلاح شبکه در شهرک مقداد با ۸۲۳ انشعابات در نظر گرفته شده است و با اجرای کامل این طرح شهرک مقداد، ۱۰۰دستگاه، کوی شهید بهشتی و کوی فرهنگیان شبکه آب اصلاح و بازسازی شود.

وی افزود: اصلاح و بازسازی کل تاسیسات آبرسانی شهری در دستور کار است و مخزن ۸ هزار مترمکعبی در حال ساخت، جایگزین مخزن ۵ هزار مترمکعبی کنونی جهت تامین آب شرب در موارد افت فشار و قطعی آب جنوب شرق خواهد شد.

نیک‌نژاد در توضیح بحث کیفی آب عنوان کرد: در خصوص صاف‌سازی آب ۶ فیلتر را به ۸ فیلتر ارتقا دادیم و بهسازی ساختمان کلزرزنی، ایجاد سیستم بک‌واش و نصب بلور در حال انجام است.

وی افزود :در حال حاضر EC آب بندر امام خمینی(ره) ۲۰۰۰ و کدورت با فیلتر، زیر ۱ ان‌تی‌یو است و مشکل اصلی ما قدمت بالای شبکه است و بندر امام خمینی(ره) ۲۲۵ کیلومتری خطوط انتقال و شبکه آب را دارد.

رئیس اداره آبفا با انتقاد از تردد ماشین آلات سنگین در بندر امام خمینی(ره)، بیان داشت: تردد ماشین آلات سنگین در شهر به دلیل فرسودگی بالای شبکه آب و فاضلاب شهری عامل بیشترین آسیب به شبکه است و از پلیس راهور تقاضا داریم پارکینگی برای ماشین آلات سنگین شهری در بیرون از شهر ایجاد کند.

وی افزود: شبکه آب بندر امام خمینی(ره) به‌هم پیوسته و قدیمی است و گاهی اوقات جهت تعمیرات مجبور به قطع آب کل شهر می‌شویم به همین منظور طرح ناحیه بندی شهر با نصب شیرهای برقی و پنومکانیکی در حال پیگیری است.

نیک‌نژاد در مورد منبع اصلی تامین آب بندر امام خمنی(ره) عنوان کرد: آب شرب بندر امام خمینی(ره)، بندر ماهشهر، هندیجان، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمنی(ره) و منطقه ویژه پتروشیمی توسط آب جنوب شرق تامین شده و هزینه آب بها به حساب آب جنوب شرق واریز می‌شود.

وی تاکید کرد: قبوض پرداختی شهروندان به حساب خزانه استان واریز می‌شود و تنها درآمد آبفا بندر امام خمینی(ره) از قبوض پرداختی مردم است و اگر مردم قبوض را پرداخت نکنند ما از دادن خدمات معذور می‌شویم.

نیک‌نژاد در پایان اظهار کرد: ۲۲ هزار مشترک آب و ۱۸ هزار مشترک فاضلاب داریم و روزانه ۳۴ هزار مترمکعب آب در بندر امام خمینی(ره) توزیع می‌کنیم و از ائمه جماعات مساجد، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی تقاضا داریم مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب و پرداخت قبوض تشویق کنند./تسنیم


انتهای پیام/*

https://biknews.ir/5590کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5590/۹۷-میلیارد-تومان-اعتبار-برای-آب-و-فاضلا/کپی شد!