مدیریت رویکرد منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در سال ۹۷

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از نیپنا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهارکرد: همانطورکه پیش از این اعلام کرده بودیم مدیریت عملکرد مهمترین راهکار نیل به اهداف در سازمان هاست و ما تصمیم داریم درسال ۹۷ با جدیت بر روی اهداف سازمانی تمرکز ‌کنیم و با تعیین اهداف در سطوح مختلف جامعیت حرکت به سمت چشم اندازهای سازمان را تضمین نماییم.


وی در پاسخ به پرسشی در خصوص شیوه های اجرای این سیستم مدیریتی گفت: در سازمانهای عملکرد گرا، شایستگی ها، پاداش ها، بودجه ها و حتی تنبیه ها براساس عملکرد توزیع می شود و هر واحد و نفری که بیشترین تاثیر گذاری را در جهت اهداف سازمانی داشته باشد مورد توجه خواهد بود. در این سیستم همه  افراد براساس عملکرد خود دیده می شوند و هر تنبیه و تشویق و پاداشی بر این اساس خواهد بود؛ لذا همه سعی می کنند بهترین کارایی را از خود نشان دهند.

شهیدی نیا، با اشاره به آماده سازی مقدمات اجرای این سیستم مدیریتی گفت: در سالهای گذشته سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی زیرساخت های خوبی در حوزه برنامه ریزی و ICT آماده کرده است و امسال زمان بهره برداری علمی و عملی از آن هاست.


وی تشریح کرد: با توجه به اینکه سازمان منطقه ویژه موضوعات تعالی سازمانی را دنبال می کند، انتظار می رود هر واحد با هدفگذاری مدون، شاخص گذاری مناسب و برنامه ریزی دقیق، اهداف سازمان را دنبال کند. در جلسه ای هم که امروز داشتیم این مهم را به مسئولین واحدها یادآوری کردیم امسال در این خصوص قصد داریم بصورت علمی وارد عرصه اجرا شویم.


نظام انگیزشی را هم در راستای این سیستم ساماندهی میکنیم چرا که تکمیل کننده مدیریت عملکرد می باشد و امیدواریم بتوانیم در دراز مدت نتایج مثبت آن را در دستاوردهای سازمان مشاهده کنیم.


وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ توسط مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی، بر استفاده از حداکثر توان تولید داخل کشور تاکید کرد و برخی دیگر از محورهای خاص فعالیت سازمان در سال جدید را اصلاح شیوه ها و فرایندها، پیاده سازی تعالی سازمانی، مدیریت مصرف انرژی، توجه به نظم اداری و ایمنی در انجام امور و دقت در تنظیم مفاد پیمان ها و قراردادها عنوان کرد.

https://biknews.ir/4329کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4329/مدیریت-رویکرد-منطقه-ویژه-اقتصادی-پترو/کپی شد!