تشکیل تیم مقابله و رفع آلودگی شیمیایی (HAZMAT) در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به ترانزیت و تخلیه و بارگیری حجم قابل توجهی از مواد شیمیایی و کالاهای خطرناک در این مجتمع بزرگ بندری، اظهار داشت: از آنجا که ارتقاء ایمنی در بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) از اهمیت و ضرورت بسیار بالایی برخوردار است، به منظور ارتقاء توان عملیاتی نیروهای مرکز ایمنی و آتش نشانی این مجتمع بزرگ بندری در مقابله با نشت، سرریز و رفع آلودگی مواد شیمیایی طی دوره های آموزشی متوالی ضمن  بهره گیری از مدرسان و استادان مطرح کشور آموزش های  لازم را دیدند.

ایرج مدیری در ادامه افزود: در این مرحله از آموزش ها ۸۰نفر از نیروهای مذکور به مدت ۳۲ساعت روش ها، اصول و الزامات مقابله و رفع آلودگی موادشیمایی را فراگرفته و  پس از گذراندن دوره های تکمیلی جهت انتخاب در تیم های عملیاتی HAZMAT برگزیده شده و به عضویت آن در می‌آیند.

وی با تأکید بر تداوم این دوره های  آموزشی در مراحل تکمیلی طی سال آتی افزود: به منظور ارتقاء دانش و آگاهی کلیه نیروهای عملیاتی مرکز  ایمنی و آتش نشانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به ویژه  دانش عملیاتی اعضای تیم HAZMAT روند برگزاری این دوره ها با سرفصل های جدید و با رویکرد عملی ادامه خواهد یافت.

یادآور می شود HAZMAT علم شناسایی، مقابله و رفع آلودگی مواد شیمیایی است در مرکز ایمنی و آتش نشانی  بندرامام خمینی(ره) به عنوان بندر پیشگام در پیاده سازی استانداردهای ایمنی بین بنادر سراسر کشور آموزش داده و پیاده سازی می گردد.

https://biknews.ir/4091کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4091/تشکیل-تیم-مقابله-و-رفع-آلودگی-شیمیایی-hazmat/کپی شد!