بیمارستان بندر امام خمینی(ره) تجهیزات لازم پزشکی ندارد

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: مردم از مسئولان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان انتظار دارند که هرچه سریع‌تر اوضاع نابسامان بیمارستان «نوید» را ساماندهی کنند.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: یکی از موضوع‌های مهم شهری که باید هرچه سریعتر ساماندهی شود وضعیت بیمارستان «نوید» است.

وی افزود: این بیمارستان که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تکمیل شده است می‌تواند نقش به سزایی در موضوع درمان منطقه ایفا کند چرا که از لحاظ ساختمانی کاملاً استاندارد است و می‌تواند هدیه خوبی برای مردم شریف بندر امام خمینی (ره) باشد.

خطیب جمعه بندر امام خمینی (ره) تصریح کرد: متأسفانه وضعیت این بیمارستان تا به امروز به هیچ وجه مطلوب نیست و مردم از خدمات درمانی ارائه شده در این بیمارستان راضی نبوده و گله‌مند هستند چرا که اکثر بخش‌های آن راه‌اندازی نشده و نیروی انسانی لازم را ندارد.

عبادی متذکر شد: نکته دیگری که باید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان به آن توجه کنند تجهیزات لازم برای بیمارستان است، متأسفانه در حال حاضر تجهیزات لازم در بیمارستان وجود ندارد و مردم از نبود تجهیزات گلایه دارند و مجبور هستند برای امور درمانی به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: قبل از این به مدیران دانشگاه علوم پزشکی عرض کرده بودم تا پیش از تجهیز کامل بیمارستان چه از لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی بیمارستان را راه‌اندازی نکنید چرا که مردم دچار مشکل می‌شوند چون موضوع درمان برای مردم یک موضوع حیاتی است و نمی‌شود با آن با تعارف و تسامح برخورد شود.

امام جمعه بندر امام خمینی (ره) ادامه داد: مردم بندر امام خمینی(ره) از مسئولان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان انتظار دارند که هرچه سریع‌تر اوضاع نابسامان بیمارستان «نوید» را ساماندهی کنند.

عبادی یادآور شد: این بیمارستان که قرار بود با حضور مقام‌های ارشد دولتی افتتاح شود هنوز وضعیت آن مشخص نیست و حتی هنوز نام این بیمارستان تعیین تکلیف نشده و ظاهراً کد پزشکی هم ندارد.

زن مظهر جمال و جلال الهی است

خطیب جمعه بندر امام خمینی (ره) در ادامه با تبریک اول ذیقعده روز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت، اظهار داشت: حرکت حضرت معصومه (س) از مدینه به قم نشان دهنده نقش اجتماعی ایشان است که با وجود اینکه در نهایت عفاف و حجاب بودند ولی در اجتماع هم نقش‌آفرین بودند و با این حرکت خود تاریخ‌سازی کردند و دختران زمان ما باید از ایشان درس بگیرند.

وی افزود: قرآن کریم زن را به عنوان یک انسان معرفی می‌کند که دارای کرامت است و ملاک ارزشمندی انسان را تقوا می‌داند نه جنسیت، این نشان از توجه اسلام به جایگاه و شأن بانوان دارد که می‌توانند به مقامات عالی دست پیدا کنند.

عبادی تأکید کرد: موضع قرآن و مسلمانان صدر اسلام و اقدامات حضرت زهرا (س) و زینب کبری (ع) گواه این حقیقت است که وجود زن به اندازه مرد در جامعه و رخدادهای آن حیاتی است. نگاه آموزه‌های دینی ما به زن این است که زن مظهر جمال و جلال الهی است، اما نگاه غرب به زن متفاوت است.

وی ادامه داد: بر خلاف نگاه مترقی اسلام به زن در عرصه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی با اصالت دادن به خانه و خانواده، غرب با نگاه و شعار پوچ و توخالی و خائنانه ضربات متعددی را بر پیکره زن که مظهر عطوفت، بردباری و صبر و استقامت و انسان‌سازی است فرود آورده و مقام و جایگاه زن را در حد یک کالای لوکس تنزل داده است.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/16282کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16282/بیمارستان-بندر-امام-خمینیره-تجهیزات-ل/کپی شد!