امام خمینی(ره) عزت، استقلال و اقتدار این کشور را زنده کرد

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: امروز با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای(دام ظله) گفتمان انقلاب اسلامی قوی‌ترین گفتمان جهان و جمهوری اسلامی ایران قدرت بلامنازع منطقه است و دشمنان انقلاب اسلامی از این قدرت عصبانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی(ره) با تسلیت پانزدهم رجب سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت زینب کبری(س) اظهار داشت: حضرت زینب علمدار جهاد تبیین، بانویی عابده، زاهده، عارفه، خطیبه، عفیفه و مدیره بود. نسب نبوى، تربیت علوى و لطف خداوندى از او فردى با خصوصیّات و صفات برجسته ساخته بود طورى که او را «عقیله بنى هاشم» مى‏گفتند.

وی ادامه داد: به همین جهت او نه تنها یک شیر زن و به قول معروف قهرمان کربلا است بلکه زنى است جامع تمام خصوصیات و ویژگی‌هاى یک زن شایسته که مى‏تواند در تمام زمان‌ها براى تمام بانوان جامعه بشرى، به ویژه جوامع اسلامى به عنوان بهترین الگو مطرح باشد.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: عفّت و پاکدامنى، برازنده‏ترین زینت زنان و گران قیمت‏ترین گوهر براى آنان و اساسى‏ترین صفات بانوان است که تمام کمالات و پیشرفت‌هاى زنان در پرتو آن معنى مى‏یابد که نمونه کامل عفت و پاکدامنی، حضرت زینب(س) بودند.

عبادی در فراز دیگری از خطبه‌ها با تبریک سالروز بازگشت پیروزمندانه امام خمینی (ره) به میهن و آغاز دهه مبارکه فجر گفت: لازم است با شخصیت بی‌نظیر حضرت امام این رهبر الهی بیشتر آشنا شویم، رهبری که باید بیشتر به ابعاد شخصیتی ایشان پرداخته شود و البته نگذاریم امام انقلابی و استکبار ستیز را تحریف کنند.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) دارای شخصیت عظیم و بی‌نظیر بود. امام راحل (ره) عزت، استقلال و اقتدار این کشور را زنده کرد. تا پیش از انقلاب اسلامی ملت ایران استقلال و عزت آن توسط حکومت خائن و حقیر خاندان پهلوی به واسطه آمریکای جنایتکار، لگدمال شده بود. امام عزت، شکوه و استقلال را به واسطه حضور مردم در صحنه به این سرزمین مقدس برگرداند.

امام جمعه بندر امام خمینی (ره) متذکر شد: حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی جامع بود و عرفان، سیاست و فقاهت را در هم آمیخته بود. این شخصیت بزرگوار کوهی از اخلاص و توحید بود و به هیچ قدرتی جز قدرت لایزال الهی اتکا نداشت.

عبادی افزود: امام به معنای واقعی کلمه استکبار ستیز و حامی مستضعفان جهان بود و هیچگاه در مقابل دنیای استکبار کوتاه نیامد و در مقابل خوی استکباری مستکبران عالم با صراحت و قاطعیت تمام، موضع می‌گرفت و از موضع خود به هیچ وجه عقب‌نشینی نمی‌کرد و ایشان بودند که  موضوع مظلومیت فلسطین را فریاد زدند و الهام‌بخش و موسس جبهه مقاومت در مقابل رژیم صهیونسیتی و همه دنیای استکبار بودند.

وی تأکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی معادلات همه کشورهای استکباری را به هم زد چرا که زمانی دنیا به بلوک شرق و غرب تقسیم می‌شد اما امام راحل عظیم‌الشأن با اراده ملت منطق و گفتمان جدید «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» را در عالم بنا کرد و امروز با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای(دام ظله) گفتمان انقلاب اسلامی قوی‌ترین گفتمان جهان و جمهوری اسلامی ایران قدرت بلامنازع منطقه است و دشمنان انقلاب اسلامی از این قدرت عصبانی هستند.

خطیب جمعه بندر امام خمینی (ره) یادآور شد: یکی دیگر از برکات حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی «حق انتخاب» و «مردم‌سالاری دینی» بود. انقلاب اسلامی به ملت ایران حق انتخاب همه مسئولان کشور را داد و امروز این مردم هستند که تعیین کننده‌اند و صاحبان اصلی قدرت در حکومت مردم‌سالاری دینی «مردم» هستند.

عبادی عنوان کرد: باید نسل جوان را با دستاوردها، عظمت و شکوه انقلاب اسلامی آشنا کنیم تا احساس عزت و غرور کنند چرا که دشمن سعی دارد چهره‌ای دیگر از انقلاب اسلامی را به نسل جوان معرفی کند تا آنها را دچار یأس و ناامیدی و احساس حقارت کند.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/15856کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15856/امام-راحل-عزت،-استقلال-و-اقتدار-این-کشو/کپی شد!