آغاز پیاده‌روی اربعین ۱۴۴۴ از بندر امام خمینی(ره) / ۲۵ روز پیاده روی تا بهشت + فیلم

موکب صدها نفری پیاده روی اربعین حسینی امروز با حضور عاشقان زیات امام حسین(ع) از بندر امام خمینی(ره) به سمت مرز شلمچه رهسپار شد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)‌ به نقل از  فارس ، صبح امروز موکب عشاق الحسین(ع) با صدها نفر از عاشقان زیارت اربعین از بندر امام خمینی(ره) به سمت مرز شلمچه راهی شد.

این موکب مسیر ۱۲۰ کیلومتری تا مرز شلمچه را در سه شبانه روز طی خواهد کرد و پس از آن به سمت نجف اشرف و کربلای معلی مشرف خواهد شد.

حجت الاسلام کاظم سلامت نژاد امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در این اجتماع عظیم اظهار داشت: این مراسم هر ساله بصورت کاملا مردمی با شور حسینی برگزار می‌شود به نیت زیارت اربعین.

وی افزود این کاروان پس از طی مسیر بندر امام خمینی(ره) تا مرز شلمچه به کربلا عزیمت خواهد کرد.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با حضور در پیاده روی اربعین بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: هدف این حرکت در واقع حرکت به سوی بهشت است، ۲۵ روز پیاده روی این عزیزان از بندر امام خمینی(ره) تا کربلا هیچ انگیزه‌ای جز عشق به خدا و اولیاء خدا نخواهد داشت.

وی افزود: این همان حرارتی است که پیامبر اسلام فرمود هرگز در دل‌های مومنان خاموش نخواهد شد، اربعین مانور جهانی شیعیان است از تمام قاره‌ها و کشورها در این حرکت حضور پیدا می‌کنند تا در میعادگاه کربلا به هم بپیوندند.

در ادامه گزارش تصویری و ویدئویی را مشاهده بفرمایید:

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/14495کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14495/آغاز-پیادهروی-اربعین-1444-از-بندر-امام-خم/کپی شد!