ورود ۲۲ فروند کشتی حامل کالای اساسی به بندر امام خمینی(ره)

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه ٢٢ فروند کشتی در تیر امسال، در بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفتند گفت: یک میلیون و ٣٣۵ هزار تن کالای اساسی از این تعداد کشتی در این مجتمع بندری تخلیه شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره)، مهران میدری افزود:میزان ذخایر کالاهای اساسی در انبارهای این مجتمع بندری هم اکنون به بیش از سه میلیون و ۲۹۵ هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: این کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، کنجاله، شکر، برنج، دانه روغنی سویا و روغن خوراکی هستند و با توجه به نیاز بازار مصرف به کالاهای اساسی روند خروج کالاهای اساسی با سرعت بیشتراز گذشته ادامه دارد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار میلیون و ۶۷۷ هزار تن کالای اساسی از این مجتمع بندری بارگیری و با استفاده از ناوگان ریلی و جاده‌ای به سایر نقاط کشور ارسال شده است.

بندر امام خمینی(ره) پرافیک ترین بندر راهبردی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

حدود ۸۰ درصد حجم کالاهای اساسی (نهاده های دامی و غلات) مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان وارد کشور می‌شود.

پارسال حدود ۱۷ میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شد که در مقایسه با سال پیش از آن ۲۱ درصد افزایش داشت.

 

 

https://biknews.ir/14308کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14308/ورود-۲۲-فروند-کشتی-حامل-کالای-اساسی-به-ب/کپی شد!