امحای ذرت های آلوده برزیلی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو گفت: متاسفانه سرنوشت ۳۵۵ هزار تن از مجموع ۵۰۰ هزار تن ذرت آلوده وارداتی به کشور هنوز مشخص نبوده بلکه در هاله ای از ابهام است.

امیر خجسته افزود: این میزان ذرت سال ۱۳۹۵ از کشور برزیل بوسیله ۱۳ شرکت دولتی از جمله شرکت های متعلق به زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی به ارزش ۳۵ میلیون دلار وارد کشور شده است.

وی همچنین اظهارداشت: تمامی این ذرت ها به قارچ آفلاتوکسین آلوده و بسیار خطرناک است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ذرت های آلوده برزیلی در انبارهای گمرک دپو شده است.

بیشتر بخوانید:

ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای شناسایی واردکنندگان ۱۴۰ هزار تن ذرت آلوده‌ به کشور

رئیس‌جمهور دستور امحای ذرت‌های آلوده وارد شده به گمرک را صادر کرد

وی در ادامه افزود: رئیس جمهور پس از بررسی و اعلام نظر تیم کارشناسی مجلس دستور امحای ذرت های آلوده را صادر کرده که البته امحای این حجم از ذرت مشکلات خاص خود را دارد.

خجسته اظهارداشت: برای امحای ذرت های آلوده برزیلی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ۱۰۰۰ روز وقت و هفت هزار کامیون سنگین نیاز است.

وی با بیان اینکه ذرت های برزیلی از بدو ورود به کشور دارای آلودگی بوده است، گفت: جالب اینکه بدانید حجم ذرت های آلوده بر اساس آمار و ارقام اعلامی از سوی دستگاه ها ۱۴۵ هزار تن بوده اما بررسی ها و مستندات موجود نشان می دهد ۵۰۰ هزار تن ذرت از برزیل وارد شده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس به شدت دنبال اینکه بداند بقیه ۳۵۵ هزار ذرت های آلوده به کجا رفته و در چه زمینه هایی مصرف شده است.

وی اذعان داشت: دستگاه های نظارتی مامور شدند این قضیه را هرچه سریعتر تعیین و تکلیف کنند.

خجسته در ادامه یادآورشد: جدا از این پرونده ای در خصوص ذرت های آلوده برزیلی در مجلس تشکیل و به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9378کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9378/امحای-ذرت-های-آلوده-برزیلی-۲۰۰-میلیارد/کپی شد!