خوزستان در رتبه نخست حمل بارهای ترافیکی قرار دارد/ رشد ۷/۶ درصدی تلفات جاده‌ای خوزستان

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بعدازظهر امروز برگزار شد.

اضافه شدن ۳۲دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان

غلامعباس بهرامی‌نیا، مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به هفته راهداری، هدف از برگزاری این نشست را ارائه گزارش عملکرد این سازمان در ۲بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ۹ماه گذشته عنوان کرد و افزود: در بحث حمل‌ونقل کالا، یک میلیون و ۵۰۳هزار وسیله‌نقلیه، بارگیری داشته و بار جابهجا کرده‌اند که ارزش این بار ۲۷میلیون بوده که نسبت به سال گذشته برابر بوده است.

وی اظهار کرد: ۱۳هزار و ۷۰۰ دستگاه وسیله‌نقلیه باری در استان داریم که میانگین عمر آن‌ها ۱۵سال است و نسبت به میانگین کل کشوری ۴سال پایین‌تر است؛ ۴۰درصد این حمل بارها در بندرامام و ۶۰درصد مابقی آن در سایر شهرستان‌ها است.

بهرامی‌نیا با اشاره به پایانه‌های حمل‌ونقل در استان، عنوان کرد: یک پایانه حمل‌ونقل عمومی، ۲پایانه حمل‌ونقل خصوصی و ۳۱۳ شرکت حمل‌ونقل در استان داریم؛ در ۹ماه گذشته، ۴میلیون و ۶۲۰هزار مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل استان جابه‌جا شده‌اندکه تقریبا با مدت مشابه در سال گذشته، برابر است.

وی افزود: ۳۲دستگاه اتوبوس جدید به ارزش ۲۰میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان به ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان اضافه شده است که این ناوگان در استان، با میانگین سنی ۸/۵، نسبت به میانگین کشوری که ۱۲است جوان‌تر است.

افزایش ۶۰درصدی خرید اینترنتی بلیط در استان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، اظهار کرد: اتفاق خوب دیگری که رخ داد، افزایش ۶۰درصدی خرید اینترنتی بلیط در ۹ماهه امسال نسبت به سال گذشته بود که در همین راستا ۱۰۰هزار بلیط اینترنتی فروخته شد و مزایایی چون کاهش تردد درون‌شهری و ترافیک را در پی داشت.

وی در رابطه با وضعیت ایمنی و ترافیکی در ۸ماهه امسال، عنوان کرد: ساعتی حدود ۲۷هزار و ۵۰۰ و روزانه حدود ۶۶۱هزار وسیله نقلیه در شبکه جاده‌ای استان در حال تردد است؛ همچنین در ۸ماهه امسال، ۱۶۲میلیون و ۸۲۰هزار وسیله‌نقلیه در جاده‌های استان تردد داشته که ۲۴درصد آن‌ها وسایل نقلیه سنگین بوده‌اند.

بهرامی‌نیا افزود: از همه لحاظ، شرایط استان حمل‌ونقلی را دارا هستیم و رتبه اول را در حمل بارهای ترافیکی در سطح کشور داریم، همچنین توانستیم رتبه دوم را نیز از لحاظ جابه‌جایی بار در سطح کشورکسب کنیم.

رشد۷/۶درصدی تلفات جاده‌ای

بهرامی‌نیا، عنوان کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی، متاسفانه در ۸ماه نخست سال جاری، ۳۹۵نفر جان خود را در حوادث جاده‌ای از دست دادند که نسبت به سال گذشته ۷/۶رشد داشته است؛ این در حالی است که ۲۷درصد تصادفات از نوع واژگونی بوده که عمدتا ناشی از سرعت زیاد و خواب‌آلودگی راننده است هرچند اعتقاد ما بر این است که حتی یک نفر کشته هم نباید داشته باشیم.

وی افزود: ۵۱درصد تصادفات نیز به علت عدم رعایت سرعت مطمئنه بوده است؛ ۵۱درصد این تصادفات در روز، ۴۲درصد در شب بوده است؛ این واقعیت را باید پذیرفت که اگر ما با سرعت طرحی که در جاده‌ها عنوان شده حرکت کنیم، تعداد کشته‌های سالانه به ۱۰مورد نیز نخواهد رسید.

بهرامی‌نیا عنوان کرد: میانگین تلفات روزانه در استان، ۱/۶نفر است؛ ۷۲درصد تصادفات، خودروهای سواری، ۱۱درصد تریلی و کامیون، ۱۰درصد وانت‌بار و ۱درصد متعلق به اتوبوس و مینی‌بوس است.

وی در رابطه با محورهای پرحادثه، افزود: محورهای اهواز-هفتگل، ایذه-دهدز، اهواز-رامهرمز- بهبهان، اهواز-شوش-اندیمشک ، پل زال و امیدیه-دیلم، عمده محورهای شریانی هستند که بیشترین تصادفات را به خود دیده‌اند.

کسب رتبه اول مجتمع‌های خدماتی رفاهی در کشور

بهرامی‌نیا با اشاره به مجتمع‌های خدماتی رفاهی بیان کرد: برای احداث ۱۰۶مجتمع خدماتی رفاهی مجوز صادر کردیم که ۴۳مورد در تمام محورهای شریانی، به بهره‌برداری رسیده است؛ همچنین از لحاظ تعداد مجتمع‌ها به اتفاق استان اصفهان، رتبه اول را در کل کشور داریم.

وی افزود: از حیث پراکندگی به ازای هر ۵۵کیلومتر، یک مجتمع در محورهای شریانی استان وجود دارد و این در حالی است که متوسط کشوری در این زمینه، ۸۰کیلومتر است؛ برنامه ما این است که تا پایان سال جاری از ۸مجتمع خدماتی رفاهی که پیشرفتشان بالای ۸۵درصد است، بهره‌برداری کنیم.

بهرامی‌نیا با اشاره به دوربین‌های ثبت تخلف، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲دوربین کنترل تخلف داریم که فعال هستند و ۳۱دوربین نیز تا ۲۲بهمن ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید؛ ۵۰دوربین نیز در مرحله مناقصه هستند که اضافه شدن این دوربین‌ها، کمک زیادی به کنترل سرعت خواهد کرد.

افزایش ۱۴۵درصدی تردد اتباع خارجی و کاهش ۲۲درصدی تردد زوار ایرانی از پایانه‌های مرزی

بهرامی‌نیا اظهار کرد: ۲پایانه مرزی در سطح استان داریم که گذرگاه‌های مهم بین‌المللی هستند؛ در ایام اربعین، تردد بیش از ۱ونیم میلیون نفر را در هر دو پایانه داشتیم؛ در تردد اتباع خارجی، ۱۴۵درصد رشد و در تردد زوار ایرانی، ۲۲درصد کاهش را شاهد بودیم که یکی از دلایل این کاهش، لغو اجازه تردد بدون ویزا بود.

وی افزود:همچنین ۱۰۴دستگاه ترددشمار وسایل نقلیه را در محورهای استان و جاده‌‌هایی که منتهی به پلیس‌راه هستند را داریم.

بهرامی‌نیا با اشاره به پل‌های عبرپیاده، عنوان کرد: ۱۱پل عبر پیاده داشتیم که در ۹ماهه نخست امسال، ۲ پل به آن‌ها اضافه شد؛ همچنین برای یک مورد نیز در حال انجام مناقصه هستیم که انشالله تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

۱۰۰کیلومتر از جاده‌های استان، روکش آسفالت شد

بهرامی‌نیا، اظهار کرد: حدود ۱۰۰کیلومتر، روکش آسفالت، ۲۲۵هزار متر، درزگیری و ۶۰کیلومتر شانه‌سازی انجام دادیم؛ همچنین ۱۲۰نقطه پرحادثه بر اساس شاخص‌ها شناسایی کرده و با تابلو و علائم کاهنده سرعت، این مکان‌ها را آشکارسازی نمودیم؛ همچنین۲۷مورد در حال رفع نقطه حادثه‌خیز هستند.

وی افزود: در ۹ماهه سال جاری، ۵هزار و ۶۰۰کیلومتر خط‌کشی داشتیم و ۲۴هزار و ۹۰۰کیلومتر علائم افقی را نصب کردیم، همچنین ۷۶کیلومتر از نواحی پرخطر را ایمن‌سازی کردیم همچنین ۳۵۰کیلومتراز شیب شیروانی اصلاح شد که کمک زیادی به جلوگیری از واژگونی ماشین‌هایی خواهد کرد که از محور خارج شده‌اند.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/6516کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6516/خوزستان-در-رتبه-نخست-حمل-بارهای-ترافیک/کپی شد!