صاحبان اصناف غیرضرور در مقابله با کرونا همکاری داشته باشند؛ درخواست تعطیلی از بازاریان برای کاهش مراجعه مردم

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، غلامرضا شریعتی امروز در نشست شورای مقابله و کنترل ویروس کرونا در اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان اظهار داشت: تا صبح امروز ۳۵۹ نفر در خوزستان به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۴۵  نفر فوت کردند؛ همچنین ۲۰۴ مورد بهبود پیدا کرده و ترخیص شده و حدود ۱۰۸ بیمار  بستری شدند؛ روند بیمار یابی فعال تر شده اما باید این روند با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی  با تاکید بر ایزوله کردن مناطق پاک از مناطق درگیر با کرونا بیان کرد: در ورودی های خوزستان کنترل‌ سخت‌گیرانه صورت می گیرد و این دستور در شهرهای با وضعیت قرمز استان نیز در حال اجرا است.

استاندار خوزستان گفت: در پزشکی مساله ای به نام نگهداری و جداسازی معکوس وجود دارد به این معنی که  اجازه ندهیم از مناطق آلوده به مناطقی که پاک هستند سفر کنند و همینطور از مناطق پاک به مناطق آلوده ترددی صورت گیرد.

وی توضیح داد: با صاحبان اصناف غیر ضروری صحبت شده و از آنها خواسته شده که تا پایان کرونا در محل کسب خود حضور نداشته باشند  و در این زمینه همکاری کنند؛ دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دستگاه های متولی در حال فعالیت برای مدیریت و کنترل شرایط هستند. شهرداری اهواز نیز موظف شده از تابلوهای تبلیغات شهری با موضوع مقابله با کرونا استفاده کند.

شریعتی افزود: روند مقابله با کرونا باید به صورت مداوم ادامه پیدا کند، نباید کسی در این مسیر خسته شود یا احساس ضعف کنند و هر چه زمان می‌گذرد باید آماده تر و سلامت تر باشد و گام‌های موثر برای حفظ سلامت شهروندان برداشته شود.

وی ادامه داد: از مردم دعوت می‌کنم در سایت سلامت ثبت نام کنند و اطلاعات خود را که کمتر از ۲ دقیقه زمان می‌برد را در این سامانه ثبت کنند تا در این زمینه یاری گر ما در حوزه درمان باشند.

استاندار خوزستان افزود: ۲۰ میلیارد ریال به عنوان پاداش برای پرستاران، پزشکان، کادر درمان و مجاهدانی که مستقیم با مساله کرونا درگیر هستند اختصاص می دهیم و به آنها پرداخت می شود، هر چند این مبالغ جوابگوی زحمات آنها نیست.

وی  در خصوص مبادی ورودی و خروجی خوزستان نیز گفت: راه آهن خوزستان را بستیم و از مسیر اهواز به هیچ شهری قطار نمی رود. همچنین حرکت قطار اندیمشک – درود را نیز متوقف کردیم. از مسوولان مربوطه در تهران نیز تقاضا کردیم قطار به مقصد اهواز حرکت نکند؛ و حرکت قطار در مسیر ریلی اهواز به تهران نیز متوقف است. در کل میزان رفت و آمد از طریق راه آهن به خوزستان و خارج استان به حداقل رسیده اما صفر نشده است.

شریعتی ادامه داد: در فرودگاه ها نیز فعلا سیاست بر سنجش و کنترل سخت گیرانه است، البته تعداد پروازهای اهواز از روزی ۴۰ تا ۴۵ پرواز به ۳ تا ۴ پرواز کاهش یافته است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/11014کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/11014/صاحبان-اصناف-غیرضرور-در-مقابله-با-کرون/کپی شد!