بازسازی درمانگاه ۴۰۰ واحد بندر امام خمینی (ره) تعلیق شد

بخشداری بندر امام خمینی(ره) گفت: شورای تامین شهرستان بندرماهشهر سه‌شنبه در خصوص بازسازی درمانگاه ۴۰۰ واحد تصمیم‌گیری می‌کند و تا زمان جایگزین شدن مکان مناسب اجازه تعطیل شدن آن داده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، مهدی طیبی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خورموسی اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از شهریورماه سال جاری برای بازسازی و تعمیر درمانگاه ۴۰۰ واحد کوی بندر اقدام کند و طبق بررسی انجام شده، تاکنون تصمیمی برای جایگزینی این درمانگاه ندارد.

وی افزود: تعمیر ساختمان درمانگاه اقدامی شایسته است ولی طبق برآوردها بازسازی و تعمیر آن با توجه به زیربنایی بودن طرح ارائه شده، حدود ۱ تا ۳ سال زمان نیاز دارد.

طیبی با بیان اینکه بالغ بر ۳ هزار نفر بیمه‌گر از درمانگاه کوی بندر استفاده می‌کنند، گفت: درمانگاه ۴۰۰ واحد کوی بندر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، تنها درمانگاه ۲۴ ساعته شهری است و با توجه به نوع خدمات درمانی این مرکز، تعطیل شدن آن آسیب زیادی به وضعیت درمانی مردم، وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان شهری با تعطیلی درمانگاه ۴۰۰ واحد بدون جایگزین مخالف هستند، بیان داشت: طبق اعلام فرماندار بندرماهشهر، شورای سلامت شهرستان برای بازسازی و تعمیر درمانگاه مصوبه‌ای نداشته و مجوزی صادر نکرده است.

بخشدار بندرامام خمینی(ره) با بیان اینکه دو پیشنهاد برای جابجایی این درمانگاه به مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی خوزستان ارائه شده است، گفت: نخست یک مرکز طب آب درمانی روبه‌روی درمانگاه ۴۰۰ واحد است و دوم درمانگاه سابق راه زینب(س) که شرایط بهتر و آماده‌تری دارد.

طیبی ادامه داد: مرکز طب آب درمانی استانداردهای کامل را ندارد ولی شبکه بهداشت و درمان ماهشهر موافقت کرده که با کمترین حد استانداردسازی برای انتقال درمانگاه آماده شود.

وی افزود: از دیگر مشکلات مرکز طب آب درمانی، نداشتن جانمایی لازم برای تجهیزات پرتونگاری و سونوگرافی است در حالی که درمانگاه راه زینب(س) مکان آماده برای جایگزینی ساختمانی و جانمایی تجهیزات، مشکلی ندارد.

مهدی طیبی در خصوص ابهام‌های اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان درباره انتقال درمانگاه ۴۰۰ واحد به درمانگاه راه زینب(س)، بیان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان عنوان می‌کند مجوز درمانگاه برای استفاده در داخل کوی۴۰۰ واحد داده شده و امکان جابه‌جایی به بیرون وجود ندارد، ولی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشکلی با این مساله ندارد.

وی افزود: ابهام دیگر اداره بنادر و دریانوردی خوزستان در خصوص پرداخت اجاره ساختمان درمانگاه راه زینب(س) است که شبکه بهداشت و درمان شهرستان به خاطر سلامت جامعه شهری حاضر به همکاری شده است.

بخشداری بندر امام خمینی(ره) تاکید کرد: شورای تامین شهرستان بندرماهشهر سه‌شنبه در خصوص بازسازی درمانگاه ۴۰۰ واحد تصمیم‌گیری می‌کند، مردم بندر امام خمینی(ره) مطمئن باشند تا زمانی جایگزین شدن مکان مناسب، اجازه تعطیل شدن آن داده نمی‌شود.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/16509کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16509/بازسازی-درمانگاه-۴۰۰-واحد-بندر-امام-خم/کپی شد!