آغاز پرداخت خسارت بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده خوزستان

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، فاضل عبیات معاون امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: پس از اتمام برآورد‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های مسؤول تاکنون بیش از ۳ هزار پرونده خسارت سیل در بخش کشاورزی نهایی و تایید شده است.

وی افزود: بنابرتصمیمات اتخاذ شده مقرر شد که به ازای هر هکتار زمین کشاورزی، مبلغ ۵ میلیون تومان بصورت بلاعوض به کشاورزان  پرداخت شود و کار اعطای این مبالغ از امروز و با اطلاع رسانی به کشاورزان از طریق ارسال پیامک آغاز شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان و رئیس کمیته استانی بازسازی و نوسازی سیل با بیان اینکه تاکنون بررسی حدود ۳ هزار پرونده مربوط به کشاورزن خسارات دیده به اتمام رسیده، گفت: حدود ۹۳۰ میلیارد تومان برای پرداخت  بلاعوض خسارت سیل به کشاورزان در نظر گرفته شده که تا کنون ۵۰ درصد این اعتبارات تخصیص داده شده است.

نیاز به احیا و ساخت کانال‌های سیلاب‌بر در خوزستان

آثار باقی‌مانده از سیل در استان خوزستان همچنان مشاهده می‌شود

موکب قمربنی‌هاشم بندر امام‌خمینی (ره) به منطقه سیل‌زده حمیدیه اعزام شد‌

عبیات گفت: ارزیابی خسارات کشاورزان در مناطق سیل‌زده انجام شده و برای پرداخت خسارت، تایید دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در این خصوص گرفته شده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای است که پرداخت خسارت‌ تمام مناطق سیل‌زده به صورت همزمان و متوازن انجام شود و این‌طور نباشد که شهرستانی به صورت صدرصد خسارت سیل را دریافت کند و پرداخت خسارت شهرستانی دیگر در مراحل بعدی صورت گیرد و در این زمینه همکاری بانکها و دستگاههای مرتبط ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استان خوزستان افزود: خسارت مربوط به  مابقی پرونده‌ها به محض طی کردن مراحل شهرستانی و دریافت آنها از شهرستان‌های سیل‌زده نیز پرداخت می‌شود.

عبیات با بیان اینکه آسیب‌هایی که سیل به مسکن مهر شیرین شهر وارد کرد نیز مشمول خسارت می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی منازل آسیب دیده از سیل در حال ساخت و تکمیل بودند لذا باید موضوع بررسی شود و سپس در مورد نحوه پرداخت خسارت به آنها تصمیم گیری خواهد شد.

https://biknews.ir/8313کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8313/آغاز-پرداخت-خسارت-بلاعوض-به-کشاورزان-س/کپی شد!