زخم‌کاری بر پیکر نیمه‌ جان بهداشت و درمان بندر امام خمینی(ره)

طبق آخرین بررسی انجام شده و برخلاف اظهار مسئولان شهری و شهرستان، درمانگاه ۴۰۰ واحد کوی بندر تنها مرکز شبانه‌روزی شهر بندرامام خمینی (ره) با پیگیری مدیرکل غیربومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در پایان مرداد ماه سال جاری بدون جایگزین تعطیل می‌شود.

پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، یادداشت سردبیر: پس از کش و قوس‌های فراوان و اعتراض‌های گسترده مردمی در مخالفت با تعطیل شدن تنها درمانگاه شبانه‌روزی بندر امام خمینی(ره)، با وجود مواضع قاطعانه بخشدار و رییس سابق شورای شهر بندرامام خمینی(ره) در خصوص مخالفت با تعطیلی این درمانگاه، ولی به نظر می‌رسد این مخالفت‌ها تاثیری در تغییر تصمیم مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان نداشته و آنها به صورت جدی برای تعطیلی این درمانگاه تلاش می‌کنند.

از طرفی طبق اطلاع منابع آگاه، قرارداد پیمانکار هر دو درمانگاه شبانه‌روزی ۴۰۰ واحد و مجتمع بندری بندر امام خمینی(ره) ۳۱ مرداد ماه سال جاری نیز به پایان می‌رسد و مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان اراده‌ای برای تمدید این قرارداد نگرفته‌اند و شاید این بهانه‌ای برای تعطیلی چراغ خاموش این دو درمانگاه باشد.

در حالی که طبق مصاحبه بخشدار بندر امام خمینی(ره)، مسئولان بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر با این تصمیم مخالف هستند و در جلسه شورای تامین نیز اتخاذ تصمیم پیرامون این تعطیلی می‌بایست در شورای سلامت شهرستان اخذ شود که تا کنون این جلسه برگزار نشده است، اما با وجود این تصمیم‌ها و موضع‌گیری‌ها شواهد حاکی از آن است که مدیرکل غیر بومی اداره بنادر و دریانوردی خوزستان برای تعطیلی این مراکز درمانی تمام تلاش خود را به کار بسته است.

بیشتر بخوانید:

درمانگاه ۴۰۰ واحد بندر امام خمینی(ره) خصوصی و انحصاری نیست

بازسازی درمانگاه ۴۰۰ واحد بندر امام خمینی (ره) تعلیق شد

یکی از مسئولان درمانگاه های خصوصی سطح شهرستان در این باره گفت: حجم بیماران مراجعه کننده به درمانگاه ۴۰۰ واحد بسیار زیاد است و درمانگاه‌های سطح شهر بندرامام خمینی(ره) نمی‌توانند پاسخگوی خدمات درمانی و تخصصی آن باشند و اورژانس بیمارستان نوید هم جوابگو نیست.

سوال اینجاست که اگر این اتفاق در بخش مرکزی ماهشهر رخ می‌داد ، آیا مسئولان شهرستان ماهشهر به سادگی از آن می‌گذشتند و اجازه این کار را می‌دادند؟

مدیرکل و معاونان غیربومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان چرا باید برای خانه مردم بندرامام خمینی(ره) تصمیم بگیرند و آنها را از حقوق قانونی شان محروم کنند؟

چه خدماتی به شهر بندر امام خمینی(ره) به جز چند پروژه نیمه تمام داده‌اند که اکنون همان‌ها را هم می خواهند از این شهر دریغ کنند؟

مدیرکل و معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از کجا می‌دانند که فردا روزی در دولت چهاردهم تغییر نمی‌کنند و اینگونه تیشه به ریشه سلامت و رفاه مردم بندرامام خمینی(ره) با تعطیل کردن همین اندک خدمات رفاهی و بهداشتی می‌زنند و مدیرکل و معاونان جدید در دولت چهاردهم آیا با تصمیم‌های اینگونه موافقند؟

آیا هیچکدام از مسئولان شهری و شهرستانی۶ حاضر هستند موقعیتشان به خطر بیفتد تا جلوی تصمیم‌های غلط مدیرکل غیربومی اداره بنادر و دریانوردی خوزستان بایستند و به وی اجازه ندهند جان مردم را به خطر بیندازد؟

مسئولان بندر امام خمینی(ره) و شهرستان بندرماهشهر بدانند که هرگونه عواقب ناشی از تعطیلی درمانگاه ۴۰۰ واحد کوی بندر برعهده آنان است و تعطیلی درمانگاه بدون ایجاد فضای جایگزین مناسب، با وجود مواضع و قول‌های اولیه ضربه بزرگی به اعتماد افکار عمومی و بر پیکره نیمه جان بهداشت و درمان بندرامام خمینی(ره) خواهد زد.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/16576کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16576/زخمکاری-بر-پیکر-نیمه-جان-بهداشت-و-در/کپی شد!