مارپیچ سکوت در شهرداری و شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره)

تغییرهای مدیریتی در شهرداری و شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) در سه سال اخیر نشان می‌دهد مارپیچ سکوت بر فضای گفتمان مدیریت شهری و شورای دوره ششم، حاکم شده است.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، طبق گزارش منتشر شده در فضای مجازی صبح یکشنبه جلسه تعیین هیات رییسه شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) برای سال چهارم دوره ششم شورا، برگزار شد و حسین عساکره به عنوان رییس ، سعید ماضی زاده نایب رییس، اصغر روحی و عمار آلبوغبیش به ترتیب به عنوان منشی اول و دوم شورا، انتخاب شدند و انتخاب روسای کمیسیون‌ها در روزهای آتی بررسی و انجام خواهد شد.

از طرفی دیگر خبر تایید حکم انتصاب شهردار توسط استاندار و جلسه معرفی “آرش دور” به عنوان شهردار بندر امام خمینی(ره) نیز بدون اطلاع به رسانه‌های رسمی و از طریق فضای مجازی منتشر شد.

اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) در دوره ششم برای سال آخر نیز از هیچکدام از رسانه‌ها برای حضور در این جلسه‌ها دعوت نکردند و اخبار رسمی بدون ذکر منبع خبری معتبر در فضای مجازی منتشر می‌شود همواره مورد انتقاد رسانه‌ها قرار داشته و دلیل این بی‌‌تفاوتی به عرصه اطلاع‌رسانی از طریق منابع خبری، دور شدن از فضای پاسخگویی است.

شاید مارپیچ سکوت حاکم بر فضای گفتمان شهرداری و شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) دلیلی بر فاصله گرفتن از فضای مطالبه‌گری در چارچوب قانون است که فقط در بلایای طبیعی و بحران به یاد رسانه‌ها می‌افتند و در شرایط عادی هیچ رویکردی نسبت به اطلاع‌رسانی‌ها ندارند.

آیا شهردار و اعضای شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به دلیل عدم توانایی به پاسخگویی سبب شده از ترس انزوا در افکار عمومی دست به چنین رویکردی می‌زنند؟

شهرداری و اعضای دوره ششم شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به نقش مطبوعات در ایجاد آگاهی‌بخشی جامعه و ترویج گفتمان نقد در چارچوب قانون، به عنوان بازوی قدرتمند جامعه مدنی اعتقادی ندارد و تابع نظریه مارپیچ سکوت است، ولی تبعات دور شدن ناشی از فضای نقد سازنده در چارچوب قانون، مشکلات بیشتری به اعتبار آنان در افکار عمومی و خسارت جبران‌ناپذیری ایجاد کرده و بر فضای رها شده و بی‌قید فضای مجازی شهری، ضریب بیشتری می‌دهد.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/16532کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16532/مارپیچ-سکوت-در-شهرداری-و-شورای-اسلامی-ش/کپی شد!