مدیریت، عمران و آبادانی بندر امام خمینی(ره) وضعیت مناسبی ندارد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم؛ مهر ماه سال جاری موضوع عدم سکونت برخی از مسئولان و مدیران شهری در بندر امام خمینی(ره) مطرح شد، عدم سکونتی که خود به یکی از مشکلات جدی تبدیل شده و برخی کارشناسان معتقدند این موضوع سبب می‌شود نگاه بلند مدتی به توسعه بندر امام خمینی(ره) نباشد. عملکرد برخی مسئولان شهری این شائبه را مطرح می‌کند که بندر امام خمینی(ره) از نگاه برخی مسئولان شهری برای قبول مسئولیت و رشد و ترقی بوده و شهری برای زندگی نیست.

حضور مسئولان در محل خدمت از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است اما برخی از مسئولان و مدیران شهری همچنان بهانه‌هایی جهت سکونت‌ نداشتن در محل خدمت بیان می‌کنند و با وجود این‌که خانواده این مسئولان در محل خدمت مستقر نیستند با این استدلال که چند روز در هفته در محل خدمت هستند خود را ساکن محل خدمت می‌دانند.

علی گلمرادی نماینده مردم شهرستان بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره)،اظهار داشت: مدیریت، عمران و آبادانی بندر امام خمینی(ره) وضعیت مناسبی ندارد و وضعیت شهر نابسامان است و این یک واقعیت غیرقابل انکار است.

وی افزود: در رابطه با این که مدیران و مسئولان چگونه و به چه شیوه‌ در اختیار مردم باشند را قانون تعریف کرده است و بر همین اساس همه باید تابع قانون و در خدمت مردم و شهر باشند.

گلمرادی با تاکید بر حضور مسئولان در بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد: بر این باور هستم که بدون حضور و مقیم بودن مسئولان در شهر، مسائل و مشکلاتی که در بندر امام خمینی(ره) شکل می‌گیرد به خوبی قابل حل نیست.

وی افزود: از مولفه‌های موفقیت مدیران حضور مستمر آنها در محل کار، پروژه و ماموریت است که این موضوع هم از لحاظ روانی و در تصمیم‌های به موقعی که درباره مسائل و مشکلات اتخاذ می‌شود، کمک می‌کند و این موارد از اصول مدیریتی است و نیازی به استدلال ندارد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری دغدغه‌های مردم بندر امام خمینی(ره) از استاندار خوزستان بیان داشت: با استاندار خوزستان به عنوان نماینده عالی دولت در استان مذاکراتی خواهم داشت و می‌خواهم در همه حوزه‌ها و موضوعات که دغدغه‌های مردم بندر امام خمینی(ره) است ورود کند.

وی افزود: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در سطح شهرستان بندرماهشهر تکلیف قانونی دارد که به مشکلات بخش بندر امام خمینی(ره) توجه داشته باشد و بخشدار بندر امام خمینی(ره) نیز باید مشکلات شهری را مورد توجه قرار دهد و با عوامل ناکارآمد برخورد قانونی داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان درباره وظایف مجلس و دولت بیان کرد: نمایندگان عالی دولت و مجلس نباید نسبت به مشکلاتی که از جانب مردم منعکس می‌شود بی‌تفاوت باشند و ساماندهی وضعیت مدیریت در بندر امام خمینی(ره) در حوزه‌های مختلف بسیار ضروری است.

وی تاکید کرد: با اینکه بندر امام خمینی(ره) هنوز بخش است و شهرستان نشده است اما به اندازه چند شهرستانی که امروزه در تقسیمات کشوری تعریف شده است توانمندی و ظرفیت دارد.

گلمرادی در پایان گفت: قابلیت بندر امام خمینی(ره) در سطح ملی است و بی‌توجهی به بندر امام خمینی(ره) در حقیقت بی‌توجهی به منافع کشور است و پیگیری مشکلات شهری هستم، جلساتی و هم‌اندیشی‌هایی که با مسئولان استان و شهرستان خواهم داشت، تا بخشی قابل‌ توجهی از نابه‌سامانی و نگرانی‌ها مردم بندر امام خمینی(ره) برطرف شود.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/6790کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6790/مدیریت،-عمران-و-آبادانی-بندر-امام-خمین/کپی شد!