توصیه سعید جلیلی به دانشجویان؛ در مواقع نیاز‌ آتش به اختیار عمل کنید

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، نشست هم‌اندیشی احصای نظام مسائل و اولویت‌های استان خوزستان با حضور سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان خوزستان برگزار شد.

سیاست‌های شکست خورده در زمینه مدیریت آب کشور

ابتدا مهدی قمشی، عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده علوم آب دانشگاه شهید چمران با اشاره به مشکلات آب در کشور گفت: سیاست‌ها در زمینه مدیریت آب کشور، سیاست‌های شکست خورده‌ای بوده است.

وی بیان کرد: خشکی تالاب‌ها و دریاچه ارومیه، مشکلات هورالعظیم، پایین آمدن کیفیت آب رودخانه‌ها و دیگر موارد همه تبعاتی هستند که نشان دهنده عدم برخورد علمی با برنامه‌ریزی علوم مربوط به آب است.

رئیس دانشکده علوم آب دانشگاه شهید چمران با اشاره به این‌که ایران به طور متوسط سالانه دارای ۱۳۰هزار میلیارد مترمکعب آب شیرین است، ادامه داد: در ۱۵ سال اخیر این مقدار آب ۱۰۰ هزار میلیارد متر مکعب کاهش یافته و همه این ۱۳۰ هزار میلیارد مترمکعب آب شیرین قابل استفاده نیست بلکه از نظرعلمی تنها ۴۰ درصد این آب قابل استفاده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: باتوجه به سیلاب‌هایی که در سال گذشته و سال جاری اتفاق افتاد، در حال حاضر می‌توان گفت دقیقا از ۹۰ درصد این آب استفاده می‌کنیم که این امر برای کشور بسیار خطرناک است.

خوزستان دومین استان از نظر اشتغال است

در ادامه این نشست احسان عباس‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این‌که باید قبول کرد که بدنه نظام فرسوده شده است، اظهار داشت: جدای از مجلس، دولت و قوه قضاییه عموما سن مدیران تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز بالا رفته و نه تنها دولت بلکه باقی نهادها نیز درگیر این موضوع هستند.

وی با اشاره به این‌که استان خوزستان دومین استان از نظر اشتغال است، افزود: سالانه ۳۳ هزار شغل در حال ایجاد و تغییر است که از این تعداد، ۲۷ هزار نفر غیربومی هستند و این تعجب‌آور است.

ضرورت عبور از سد نفوذ انقلابی‌نماها

همچنین مجتبی علوی فاضل، عضو هیئت علمی و رئیس سابق مرکز هماهنگی امور استان‌ها خاطر نشان کرد: تا زمانی که انتخابات با رأی خریدن، دروغ گفتن و لابی گری‌های سنگین و عدم انطباق با اهداف انقلاب و آرمان‌های امام و رهبری و وصیت نامه شهدا صورت بگیرد خروجی آن وام‌دار شدن نیروهای انسانی به چنین جریاناتی است.

وی افزود: اگر از سد نفوذ انقلابی نماها عبور نکرد و به نیروی جوان انقلابی نریسد، این وضع و نارضایتی ادامه دارد.

دغدغه‌های دانشجویی به نگاه دلسوزانه

در ادامه قیاسی، نماینده دفتر تحکیم وحدت درباره احداث جاده ساحلی اهواز- ملاثانی گفت: طرح جاده ساحلی اهواز- ملاثانی از سال ۹۶ کلید خورده اما متاسفانه این طرح مجوز محیط زیستی ندارد و با توجه به نامه نگاری‌های انجام شده ولی هیچکدام از مسئولان پاسخگو نیستند.

شریفیان مسئول گروه جهادی شهید بقایی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر کمبود بودجه و عدم پاسخگویی این میزان بودجه نسبت به فعالیت‌ها و محرومیت‌ها گفت: در خوزستان به فاصله ده دقیقه‌ای از مرکز استان محرومیت‌ها شروع می شود که برخی مناطق محروم از جمله کوت عبدالله، عین دو، چهار صد دستگاه و دیگر موارد هستند که گروه‌های جهادی مختلف پیگیر محرومیت‌زدایی این مناطق هستند.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت داروها، برای رساندن خدمات تخصصی به مناطق محروم باید تجهیزات کامل باشد که این مجهز شدن زمان زیادی طول می‌کشد.

مصطفی حیدری، نماینده بسیج دانشجویی گفت: بسیاری از مشکلات و معضلات که در حال حاضر کشور و به تبع آن استان با آن درگیر است ریشه در عدم وجود شفافیت دارد و تا زمانی که ساز و کار شفافیت مشخص نشود هر تلاشی برای حل مشکلات استان نقش مسکن دارد.

وی افزود: وقتی شفافیت و نظارت وجود ندارد نتیجه اش آن است که هر روز از یک گوشه کشور فریاد دادخواهی کارگران بلند می‌شود. مثلا در هفت تپه کارگران نه امنیت شغلی دارند نه حاصل دست رنجشان به آنها پرداخت می‌شود.

نماینده بسیج دانشجویی با اشاره به بحث سیل که مسأله حائز اهمیت دیگر استان است، گفت : از یک طرف عدم رسیدگی مناسب و کافی به سیل زدگان و عدم پرداخت خسارت سیل زدگان و از طرف دیگر تغییرات جوی، سوال مطرح شده این است که چه تدبیری برای جلوگیری از بروز سیل پیش بینی شده است؟

مفید بودن دانشگاه و بدنه دانشجویی در گروه پیگیری معضلات جامعه است

در پایان، سعید جلیلی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه حل مشکلات گفت: افراد باید تحولات کشور را رصد کرده و در حد وسعشان بر آن تحولات تاثیر بگذارند، وسع و توانایی افراد نیز متفاوت است. اما سوالی که وجود دارد این است که آیا به اندازه وسعمان کار کرده ایم یا نه؟

نماینده رهبرمعظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: این کار یک جبهه‌ای است و زمانی موفق می‌شود که هر فرد در حد وسع خود ایفای نقش کند.

وی اظهار داشت: در دفاع مقدس که به یک الگو تبدیل شده است یک فرد همه کارها را نمی‌کرد و به تناسب استعداد‌ها تقسیم کار صورت می‌گرفت.

جلیلی عنوان کرد: امروزه هم باید همین موضوع صورت بگیرد و اگر ارتباط با ستاد دچار اخلال بود در قالب آتش به اختیار کار به موقع و تخصصی انجام داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  عنوان کرد: دانشگاه و بدنه دانشجویی هم زمانی مفید و موثر است که پیگیر جامعه باشد و در رشته‌های مختلف بر آن تاثیر مثبت بگذارد.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9909کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9909/توصیه-سعید-جلیلی-به-دانشجویان؛-در-مواق/کپی شد!