ماجرای توقف ساخت و ساز انجمن دارالایتام حضرت مهدی(عج) چه بود؟

به گزارش خبر بندر امام‌خمینی(ره)، شهرداری و اداره راه و شهرسازی بندر امام خمینی(ره) بعدازظهر پنجشنبه هفته گذشته از ساخت و ساز و تصرف زمین دولتی توسط انجمن دارالایتام حضرت مهدی(عج)، جلوگیری کردند.طبق اظهار مسئولان؛ این انجمن بدون اخذ مجوزهای قانونی خرید زمین و پروانه ساختمانی اقدام به ساخت و ساز در زمین های دولتی با کاربری تجاری کرده است که به همین علت از ادامه فعالیت آنها تا تعیین تکلیف قانونی، جلوگیری شد.

طبق گفته مسئولان انجمن برخی افراد روز پنجشنبه ۲۸ شهریورماه با همکاری یکی از اعضای شورای شهر بندر امام خمینی(ره) با فرافکنی و جنجال آفرینی علاوه بر توقف ساخت و ساز ساختمان انجمن دارالایتام حضرت مهدی(عج) به کارمندان خانم انجمن توهین کرده و به مصالح ساختمانی خسارت واردکردند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای عجیب یک جاده در بندر امام خمینی+ تصاویر

آخرین وضعیت شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) و حریم و محدوده شهری اعلام شد

باند سارقان حرفه‌ای در بندر امام خمینی(ره) منهدم شد

واگذاری زمین ها ترمینال سابق توسط شهرداری غیرقانونی بوده است

حمید ایزد منش رئیس اداره راه و شهرسازی بندر امام خمینی(ره) در گفت وگو با خبر بندر امام خمینی(ره) درباره علت جلوگیری از ساخت و ساز انجمن دارالایتام حضرت مهدی(عج) در زمین های ترمینال سابق شهر اظهار داشت: پیشتر زمین های این مکان ترمینال بوده و در اطراف آن ساختمان و عرصه زمین ها دولتی بوده که متعلق به اداره راه و شهرسازی است.

وی افزود: ساختمان های اطراف زمین ترمینال سابق کاربری تجاری دارند ولی در سال های گذشته شهرداران سابق بندرامام خمینی(ره) اعیان زمین را طی مزایده بدون هماهنگی با اداره راه و شهرسازی به افراد مختلف واگذار کردند.

وی در ادامه بیان کرد: سه سال گذشته مجوزهایی از اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان برای فروش عرصه زمین ها گرفته شد که از طریق مزایده به مالکان و با قیمت کارشناس قوه قضائیه واگذار شود.

تصمیم گیری درباره واگذاری زمین به جلسه با مسئولان شهری محول شد

ایزد منش با بیان اینکه در واگذاری زمین ها ملاک ما فقط قانون است و با کسی در اجرای قانون مسامحه نداریم، عنوان کرد: با همکاری شهرداری از ساختمان سازی غیرقانونی انجمن دارالایتام حضرت مهدی(عج) تا گرفتن مجوزهای قانونی جلوگیری شد.

وی افزود: اعیان زمین کنونی انجمن دارایتام حضرت مهدی(عج) از طریق مزایده از شهرداری بندرامام خمینی(ره) خریداری شده است که پس از تعهد قطعی پرداخت و اخذ مجوزهای قانونی ادامه ساخت و ساز برابر مقررات جاری و کاربری تجاری محل طبق طرح جامع و تفصیلی مصوب بلامانع است.

ایزد منش در پایان گفت:با توجه به ضرورت در اولین فرصت جلسه ای با حضور بخشدار به عنوان نماینده عالی دولت، شهردار و اداره راه و شهرسازی بندر امام خمینی(ره) تشکیل خواهد شد و در این باره براساس مستندات و مقررات تصمیم گیری می شود.

طی توافق مسئولان ذیربط ۲۰۰ مترمربع در سال ۸۵ به انجمن دارالایتام واگذار شده است

جبار جباری امیرالمومنین رئیس انجمن دارالایتام حضرت مهدی(عج) بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه زمین متعلق به انجمن است، اظهار داشت: در سال ۸۵ طبق توافق بین شهرداری، سازمان اتوبوسرانی، اداره راه و شهرسازی و شورای شهر بندر امام خمینی(ره) پول زمین انجمن دارالایتام حضرت مهدی(عج) در ترمینال سابق به جای بدهی سازمان اتوبوسرانی به عنوان متولی ترمینال به حساب شهرداری واریز شده است.

وی افزود: طبق توافق های انجام شده ۲۰۰ مترمربع به انجمن واگذار شده است، شهرداری باید پول را به حساب اداره راه و شهرسازی واریز کند.

جباری امیرالمومنین با بیان اینکه پروانه ساخت از شهرداری برای ساخت به علت اینکه زمین به نام شخص نشود را نگرفتیم، بیان کرد: بعد از اتمام ساختمان انجمن، سند به نام انجمن دارالایتام حضرت مهدی(عج) با هیئت مدیره مشخص و با هماهنگی و زیر نظر اداره کل بهزیستی استان خوزستان، گرفته می شود.
وی افزود: ساخت و ساز ساختمان انجمن با هماهنگی و مجوز شهردار سابق، اداره راه و شهرسازی و شورای شهر بندر امام خمینی(ره) انجام شده است.

وی در ادامه درباره کاربری ساختمان انجمن دارالایتام عنوان کرد: نقشه ساختمان انجمن برای ساخت چهار باب مغازه که بالای آن را با هدف نگهداری کودکان بی سرپرست که باید به خاطر ارائه خدمات در مرکز شهر باشد، تهیه شده است.

جبار جباری امیرالمومنین افزود: مجوز نگهداری ۳۵ کودک بی سرپرست را از اداره بهزیستی گرفته شده است که برای راه اندازی این مرکز توسط یک پزشک و ۴ پرستار در نظر گرفته شده است.

رئیس انجمن دارالایتام حضرت مهدی(عج) با بیان اینکه انجمن از سال ۷۲ انجمن دارالایتام حضرت مهدی(عج) با ۶۰۰ نفر خانوار فقیر تحت پوشش شروع به کار کرده است بیان داشت: پوشش ۴۰۰ خانوار به بهزیستی واگذار شد و در حال حاضر انجمن بالغ بر ۲۵۰ خانوار را تحت پوشش حمایتی خود دارد.

وی افزود: قرار نیست یک عده ای تحت عنوان دلسوز شهر و بدون اطلاع جلوی ساخت و ساز قانونی انجمن که متعلق به افراد فقیر است، را بگیرد.

جباری امیرالمومنین در پایان گفت: از طریق مراجع قانونی کسانی که به شکل غیرقانونی و با فرافکنی سبب اختلال در روند فعالیت ساخت و ساز شده و افرادی که به کارکنان خانم انجمن توهین کردند، شکایت می‌کنیم.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، ساختمان انجمن دارالایتام حضرت مهدی(عج) سال های زیادی است در محل کنونی مشغول به امر خدمت رسانی به محرومان شهر بود. مسئولان انجمن برای نوسازی ساختمان اقدام به ساخت و ساز کردند. طبق اسناد ارائه شده انجمن دارالایتام حضرت مهدی(ره) به خبرنگار خبر بندرامام خمینی(ره) موافقت‌های اولیه برای ساخت و ساز گرفته شده است ولی بررسی مغایرت مصاحبه مسئولان شهری با اسناد ارائه شده توسط انجمن به جلسه با حضور مسئولان ذیربط در روز دوشنبه محول شده است.

انتهای پیام/ و

https://biknews.ir/9728کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9728/ماجرای-توقف-ساخت-و-ساز-انجمن-دارالایتا/کپی شد!