رشد ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره)

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، مطابق آمار رسمی سازمان بنادر و دریانوردی در مردادماه امسال ۶میلیون و ۶۹۷ هزار و ۱۱۷ تن انواع کالا در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۹ درصد افزایش یافته است.

در مردادماه سال ۹۷ عملکرد این بندر در تخلیه و بارگیری کالا ۵ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۳۴۶ تن بود. همچنین در بندر چابهار نیز تخلیه و بارگیری کالا رشد داشته است؛ در مردادماه سال گذشته  ۱۹۳ هزار و ۱۶۴ تن انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده بود. این در حالی است که مرداد امسال با رشد ۹.۸ درصدی به ۲۱۲ هزار و ۱۸۱ تن افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

واردات ۱۱ میلیون تن کالای اساسی در ۵ ماه/ سهم ۶۰ درصدی بندر امام خمینی(ره)

افزایش خروج کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره)/ رشد ۲۷ درصدی بارگیری کالا و رشد ۸۶ درصدی ورودی شناورها به بندر امام خمینی(ره)

رسوب کالاهای اساسی در بندر امام‌ خمینی(ره) / ‌کمیسیون اصل ۹۰ مجلس‌ به موضوع ورود کرد

در بندر امام خمینی (ره) گرچه مجموع تخلیه و بارگیری کالا رشد منفی داشته است، اما در بخش تخلیه و بارگیری کالای اساسی رشد تخلیه و بارگیری در این بندر قابل توجه بوده است. مردادماه امسال ۳ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۷۸۲ تن کالا در بندر مذکور تخلیه و باریگری شد که در مقایسه با ۳ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۶۸ تن بالغ بر ۸ دهم درصد کاهش یافته است.

اما در حوزه تخلیه و بارگیری کالای اساسی عدد یک میلیون و ۲۵ هزار و ۴۶۱ تن (مردادماه ۹۸) در بندر امام خمینی (ره) ثبت شده که نسبت به ۷۷۴ هزار و ۵۴ تن مرداد ماه سال گذشته ۳۴.۲ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9636کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9636/رشد-۳۴-درصدی-تخلیه-و-بارگیری-کالای-اساس/کپی شد!