انتقال ۸۰ هزار تن گندم از بندرامام خمینی(ره) به سایر بنادر کشور

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از ایسنا، خدارحم امیری زاده استان خوزستان را یکی از تولیدکنندگان اصلی گندم در کشور دانست و اظهارکرد: امسال میزان خرید گندم مازاد برمصرف از کشاورزان خوزستانی با وجود شرایط سختی که در ابتدای سال پشت سر گذاشتیم رکورد قابل ملاحظه‌ای داشته است .
وی، میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گندمکار خوزستانی را یک میلیون و ۳۰۲ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت گندم تا کنون به صورت پیوسته در طول هر ماه یک فروند کشتی و در مجموع به وزن ۸۰ هزار تن گندم از بندرامام خمینی (ره) به بنادر چابهار و بندرعباس انتقال داده شده است .
امیری زاده ادامه داد: تا کنون ۶۰هزار تن گندم تولیدشده در استان خوزستان به بندر چابهار و مابقی نیز به بندرعباس به صورت حمل دریایی و در بندرامام خمینی(ره) بارگیری و انتقال داده شده است.
بیشتر بخوانید:
وی، زمان بارگیری هر کدام ازکشتی‌های مذکور را ۴ روز اعلام کرد و افزود: با توجه به سرعت و ایمنی در بحث انتقال کالا، حمل و نقل دریایی یکی از بهترین و موثرترین روش‌های جابه‌جایی این کالای استراتژیک برای نقاط دوردست در کشور است.
امیری زاده، با اشاره به تعداد بالای مراکز خرید تضمینی گندم در استان خوزستان اظهار کرد: امسال بهترین شرایط تکریم کشاورزان را به سبب پرداخت سریع و به موقع وجوه فروش محصولاتشان تجربه کردیم.
وی پرداخت کمک هزینه کرایه حمل به صورت همزمان با پرداخت بهای گندم به کشاورزان را یکی از نکات مثبت در جهت تکریم و حمایت از این بخش حساس و مهم در سال جاری عنوان کرد و گفت: با عملیاتی شدن تحویل محمولات کشاورزان به مراکز ذخیره‌سازی استاندارد در فصل برداشت گندم، شاهد نتایج خوبی برای افزایش بهره‌وری و سلامت گندم به  جهت انباشت و مصرف این کالای استراتژیک بودیم.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9546کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9546/انتقال-80-هزار-تن-گندم-از-بندرامام-خمینی/کپی شد!