همایش شیرخوارگان حسینی در بندر امام خمینی(ره) برگزار شد+تصاویر

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، در نخستین جمعه ماه محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی به یاد کودک ۶ ماهه امام حسین(ع) در روز عاشورا برگزار می‌شود، مراسمی که چند سالی است در کشورهای مختلف اسلامی از سوی مسلمانان و شیعیان ایران، عراق، پاکستان، عربستان، ترکیه و افغانستان با حضوری پرشور و منسجم برگزار می‌شود.

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با نقاط مختلف داخل و خارج کشور در پانزدهم شهریور از صبح امروز به صورت ویژه در نقاط مختلف استان خوزستان برگزار شد، بر این اساس همایش جهانی شیرخوارگان حسینی امسال در هفدهمین سال برگزاری همزمان در بیش از ۶۲۵۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار شد.

در این مراسم کودکان به همراه مادران خود به یاد شیرخواره امام حسین(ع) حضور پیدا کردند تا یاد کوچک‌ترین شهید کربلا را زنده نگه دارند. مادران فاطمی در این همایش کودکان خود را نذر یاری قیام امام عصر (عج) کردند. این درحالی بوده که درس‌های قیام امام حسین(ع) بسیار زیاد است که این درس‌ها و عبرت‌ها برای شیعیان سبب سعادت و پیشرفت در دنیا و آخرت خواهد بود و ایام محرم و صفر فرصتی برای آشنایی بیش از پیش با مفاهیم قیام امام حسین(ع) و زندگی یاران ایشان است.

همزمان با سراسر کشور همایش بین‌المللی شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف بندر امام خمینی(ره) از جمله مسجد جامع، مسجد النبی کوی اباذر و حسینیه عاشقان ثارالله با قرائت قرآن، سخنرانی و مدیحه سرایی و روضه خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با شکوه خاصی برگزار شد.

عکاس: زینب مقدم

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/9534کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9534/همایش-شیرخوارگان-حسینی-در-بندر-امام-خم/کپی شد!