حواله اقلام مورد نیاز محرم در خوزستان الکترونیکی صادر می شود

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، مرتضی جاویدانه در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت با اشاره به راه اندازی آزمایشی سامانه ساتکا در خوزستان اظهار داشت: این سامانه مدیریت جامع تنظیم بازار است که برای اولین بار در کشور در خوزستان به صورت پایلوت اجرا می شود که ایده طراحی آن نیز در ستاد تنظیم بازار استان ارائه و در حال حاضر روند پیاده سازی میان سازمان های مختلف را طی می کند.

وی افزود: پیش از این برای صدور حواله کالا میان دستگاه های اجرایی هماهنگی ها به صورت دستی وجود داشت به شکلی که درخواست توزیع کننده به صورت دستی دریافت و حواله آن نیز به صورت غیر قابل رهگیری از یک انبار تحویل داده می شد و به هیچ صورت امکان رهگیری حواله، اطلاع از پرداخت هزینه آن یا توزیع شدن اصلام در بازار وجود نداشت.

بیشتر بخوانید:

نماینده گروه مدلل: بیشترین ارز دولتی را گرفتیم/ اگر ما نباشیم بازار به هم می‌ریزد/ هیچ فعالیتی در بازار شکر نداریم

افزایش ۹۰ درصدی واردات کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته/ وضعیت بازار ارز کشور بهتر شده است

مشاور اجرایی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: بزرگترین مشکل شیوه سنتی این بود که اقلام به صورت صحیح توزیع نمی شد. به طور مثال ۱۰ عضو یک خانواده همه اقلام یک فروشگاه را خریداری می کرد در حالی که خانواده های دیگر هیچ سهمی از اقلام نداشتند.

جاودانه گفت: اکنون پس از راه اندازی اولیه این سامانه برای محرم حواله اقلام کاملا به صورت الکترونیک به فروش می رسد.

دبیر اجرایی کارگروه حمایت از تولید داخل افزود: در سامانه تنظیم بازار، توزیع کننده در سازمان صمت ثبت نام و صدور حواله با توجه به تشخیص سازمان های متبوع مانند غله و بازرگانی و همچنین پشتیبانی امور دام انجام می شود.

وی عنوان کرد: شهرستان ها نیز دیگر برای ثبت خرید و یا حتی واریز وجه نیاز به مراجعه حضوری ندارند و می توانند از راه دور حواله مورد نظر خود را درخواست کنند.

مشاور اجرایی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: فروشگاه توزیع کننده اقلام، میزان توزیع و صدور حواله برای توزیع کننده همه در سامانه الکترونیکی ثبت شده و قابل نمایش برای همه است. همچنین میزان مصرف هر کدام از کالاهای اساسی در هفته مشخص شده و خرید اقلام هر فرد از فروشگاه های مختلف به صورت الکترونیکی به ثبت می رسد.

جاودانه بیان داشت: مکاتبات لازم کشوری انجام شده و وزارت کشور و صمت نیز از این طرح استقبال کردند. اکنون می توان این سامانه را به عنوان نخستین سامانه توزیع اقلام در سطح کشور به ثبت رساند.

وی بیان کرد: سامانه پشتیبانی و مدیریت اسکان موقت سیل زدگان نیز برای نخستین بار در خوزستان طی ۷۲ ساعت در استانداری طراحی شده بود که پس از آن با استقبال وزارت کشور روبه‌رو و توسط رئیس جمهور رونمایی شد.

دبیر اجرایی کارگروه حمایت از تولید داخل افزود: نمایشگاه توانمندی ها و تولیدات خوزستان با عنوان khzco نیز چهار سال است که فعال شده و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز دستگاه های اجرایی را مکلف کرده که کلیه خریدها و مناقصات با اولویت قرار دادن افراد بومی خوزستان انجام و یا برگزار شود.

جاودانه با بیان اینکه دستگاه های اجرایی اگر دنبال کالای خاصی هستند امکان جستجو در سامانه و پیدا کردن واحدهای تولیدی مورد نیاز خود را دارند، گفت: سامانه  khzco ذیل کارگروه حمایت از تولید داخل مجدد فعال و دستگاه های اجرایی نیز مکلف به استفاده از آن هستند.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9475کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9475/حواله-اقلام-مورد-نیاز-محرم-در-خوزستان-ا/کپی شد!