درهای فرمانداری بندرماهشهر پنجشنبه به روی کنکوری‌ها باز است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، در خردادماه سال جاری در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد که وزارت کشور مناطق سیل‌زده را شناسایی کرده و پنج درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت کنکور به این مناطق افزایش یابد. برا این اساس رئیس جمهور در ابتدای تیرماه سال جاری اختصاص سهمیه داوطلبان کنکور مناطقی که دچار بلایای طبیعی شده‌اند را به سازمان سنجش اموزش کشور ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده بود که ماده واحده «تکمیل و تعمیم شمول ماده واحده اختصاص سهمیه به داوطلبان آزمون سراسری در مناطق زلزله‌زده کشور (مصوب جلسه ۷۳۹ مورخ  ۹۲/۰۸/۲۸  هیئت دولت) به کلیه مناطق درگیر بلایای طبیعی» که در جلسه ۸۱۷ مورخ ۱۳۹۸/۳/۷  و براساس پیشنهاد مورخ ۹۸/۱/۶ سازمان سنجش آموزش کشور به تصویب رسیده است برای اجرا ابلاغ می‌شود.

ماده واحده: به داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در شهرها یا بخش هایی که دچار بلایای طبیعی اعم از زلزله، سیل یا آتشفشان همراه با خسارت مستقیم جانی و مالی شده‌اند، ظرفیتی به میزان حداکثر ۵ درصد مازاد بر ظرفیت دوره روزانه دانشگاه های واقع در آن مناطق و در صورت نبود رشته در آن مناطق در دانشگاه‌های استان‌های همجوار در رشته‌های مورد تقاضای استانداری‌ها به مدت حداکثر ۳ سال و با اخذ تعهد خدمت به میزان دو برابر تحصیل اختصاص می‌یابد.

تبصره ۱- شهرها یا بخش‌هایی که دچار بالایی طبیعی همراه با خسارت جانی و مالی شده‌اند توسط وزارتخانه‌های کشور، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شوند.

تبصره ۲- آئین‌نامه اجرایی این ماده واحده به طور مشترک توسط وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرف مدت حداکثر ۲ ماه از تاریخ تصویب این مصوبه تهیه و به تصویب خواهد رسید.

وزارت کشور نیز در اطلاعیه‌ای بخش مرکزی و بخش بندرامام خمینی(ره) شهرستان بندرماهشهر را جز مناطق سیل‌زده استان خوزستان قرار داد و که بر این اساس داوطلبان این بخش‌ها با مراجعه به فرمانداری می‌توانند فرم سهیمه خود را تکمیل کنند.

روابط عمومی فرمانداری بندرماهشهر در اطلاعیه اعلام کرد که به دستور فرماندار شهرستان بندرماهشهر و با توجه به اینکه پنجشنبه ۲۴ مردادماه آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری است داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۸ در شهرستان بندرماهشهر که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، به منظور  استفاده از سهمیه مناطق سیل‌زده و امضاء و مهر فرم مربوطه می‌توانند روز پنجشنبه ۲۴ مرداد از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر با در دست داشتن تصویر (فتوکپی) صفحه ۱۲۷ از دفترچه راهنمای انتخاب رشته به فرمانداری شهرستان بندرماهشهر مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9097کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9097/درهای-فرمانداری-بندرماهشهر-پنجشنبه-ب/کپی شد!