مناقشه جدید درباره خودروهای پلاک اروند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، موضوع تردد خودروهای پلاک اروند از همان ابتدا در خوزستان با حاشیه‌های زیادی همراه بود چرا که استاندار وقت خوزستان با صدور مجوزی، محدوده تردد خودروهای منطقه آزاد اروند را در کل استان اعلام کرد و این موضوع سبب اعتراضات زیادی شد.

مقتدایی تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر خوزستان را یکی از دستاوردهای خود می‌دانست و با همه توان خود در برابر اعتراضات قانونی انجام شده به این موضوع ایستاد؛ او معتقد بود که تردد خودروهای پلاک اروند در محدوده استان مصوبه شورای تأمین است و ربطی به مسائل اقتصادی ندارد بلکه برای افزایش میزان میل به زندگی در استان مصوب شده است.

با این حال حاشیه تردد خودروهای منطقه آزاد اروند، ۳ سال به طول انجامید اما جدیداً موضوع افزایش دوره مرخصی این خودروها حاشیه ساز شده است.

مرخصی خودرهای پلاک اروند افزایش یافت

هشدار پلیس آگاهی خوزستان برای پیشگیری از سرقت خودرو

بیابانگردی خوزستان قابلیت‌های فراملی دارد

مرخصی دوماهه خودروهای منطقه آزاد

استاندار خوزستان با بیان اینکه مرخصی خودروهای اروندی با موافقت ریاست کل گمرک کشور به دوماه افزایش یافت، اظهار می‌کند: با توجه به شرایط آب و هوایی ویژه استان خوزستان، لزوم رفاه حال شهروندان و درخواست‌های مکرر مردم با مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته مجوز رسمی افزایش مرخصی خودروهای پلاک اروندی از یک ماه به دوماه از سوی گمرک ایران صادر شد.

غلامرضا شریعتی می‌افزاید: این مرخصی با فاصله زمانی حداقل یک ماهه و دو مرتبه در سال به دارندگان این خودروها، داده می‌شود.

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند نیز افزایش مدت زمان مرخصی خودروهای منطقه آزاد اروند را نتیجه ماه‌ها پیگیری می‌داند و می‌گوید: این موضوع با موافقت گمرک بوده و کاملاً قانونی است.

سید علی موسوی با اشاره به صاحبان وکالتی بعضی از این خودروها ادامه می‌دهد: با توجه به ذخیره پلاک‌های طرح جدید و همچنین به منظور جلوگیری از مشکلات حقوقی و مالکیتی بعدی و تسریع در فرآیند صدور مرخصی، صاحبان خودروهایی که وکالت نامه محضری جهت نقل و انتقال خودرو دارند و تاکنون در این خصوص اقدامی انجام نداده‌اند هرچه سریع‌تر جهت تکمیل تشریفات نقل و انتقال و دریافت اسناد مالکیت و پلاک طرح جدید به گمرک سازمان منطقه آزاد اروند مراجعه کنند.

براساس قانون هر خودرو در طول سال یکبار و آن هم به‌مدت یک ماه امکان تردد با پلاک موقت منطقه آزاد در سرزمین اصلی را خواهد داشت که شرط ورود موقت به سرزمین اصلی با این خودروها ارائه تضمین به‌صورت سپرده نقدی یا ضمانت نامه بانکی معادل حقوق ورودی، به اضافه ۵۰ درصد ارزش خودرو است. البته حالا با اجازه گمرک این مدت زمان به دوماه افزایش یافته است.

افزایش مدت زمان مرخصی خودروهای مناطق آزاد، تخلف است

همین موضوع کوتاه سبب ایجاد مناقشه جدید بین پلیس راهور و گمرک شده است. رئیس پلیس راهور ناجا نیز درباره  مدت زمان مرخصی خودروهای مناطق آزاد می‌گوید: مدت زمان مرخصی خودروهای مناطق آزاد برای تردد در کشور یک ماه است و مجوزی که گمرک برای تردد پیوسته دو ماهه برای خودروها صادر کرده است، تخلف است.

سردار سید کمال هادیان فر با اشاره به توقیف چندین خودرو مناطق آزاد در استان‌های کشور همچون تهران، اصفهان و شیراز می‌گوید: به دلیل اینکه گمرک برای این خودروها مجوز تردد دوماهه صادر کرده و این خلاف قوانین است، این خودروها توقیف شده‌اند، اما با نزدیکی به ایام مبارک اعیاد قربان و غدیر، دستور رهاسازی خودروها و بازگشت آنها به مناطق ازادشان را صادر کرده‌ایم.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9088کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9088/مناقشه-جدید-درباره-خودروهای-پلاک-ارون/کپی شد!