ثبت رکورد جدید تولید در شرکت شیمی بافت/ افزوده شدن ۲ مقصد صادراتی

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از نیپنا، سیدمحسن شمس مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیمی بافت‌ شنبه‌ ۱۹ مردادماه در نشست خبری  اظهار داشت: روند تولید وصادرات ام‌تی‌بی‌یی (MTBE) و رافینت که دو محصول این شرکت هستند بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال انجام است وافزون بر تامین نیاز داخل این محصولات به چند کشور همسایه نیز صادر می‌شود و خوشبختانه با وجود تحریم‌ها امسال ۲ کشور به مجموعه مشتریان محصولات این شرکت افزوده شد.

بیشتر بخوانید:

رونق تولید پتروشیمی امیرکبیر در شرایط تحریم

جهش تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در پتروشیمی تندگویان

افزایش ۴۰ درصدی تولید در پتروشیمی کارون

وی افزود: بالاترین رکورد صادراتی این شرکت در سال ۹۷ محقق شد و مجموع فروش این شرکت در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۱۱۳ درصد رشد داشته است.

شمس با اشاره به اینکه شیمی بافت پارسال ۱۸ میلیون دلار صادرات داشته است گفت: بر اساس قانون باید ۷۰ درصد از ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما عرضه کنیم و ۳۰ درصد باقیمانده برای تامین تجهیزات و نیازهای شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد ، اما درسال ۹۷ این شرکت ۸۵ درصد از ارز حاصل از صادرات را در سامانه نیما عرضه کرده است.

مدیر عامل شرکت شیمی بافت افزود: سود خالص این شرکت در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۲۸۳ درصد افزایش داشت و در ۳ ماه نخست امسال نیز ۲۳۴ درصد سود محقق شده است و خوشبختانه باید گفت شرکت شیمی بافت از سودآوری مطلوبی برخوردار است.
وی با بیان اینکه ادغام ۲ شرکت شیمی بافت وشیمی تکس آریا در دستور کار قرار گرفته است گفت : با ادغام این شرکت ها شاهد سودآوری بیشتری خواهیم بود.

شمس به تولیدMEK در شرکت شیمی تکس آریا اشاره کرد و عنوان کرد: این محصول فقط در این شرکت در سطح غرب آسیا تولید می‌شود و خوشبختانه با تلاش فراوان ونیز مذاکره با وزارت صنعت نیازی به واردات نیست و مادر حال تامین این محصول در کشور هستیم.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9025کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9025/ثبت-رکورد-جدید-تولید-در-شرکت-شیمی-بافت/کپی شد!