پرونده تسویه ارزی واردکنندگان ذرتهای آلوده همچنان مفتوح است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، پرونده ذرتهای آلوده دپو شده در بندر امام خمینی(ره) وارد مرحله جدیدی شده است. بر اساس دستور رئیس جمهور این محموله ۱۲۰ هزار تنی یا باید امحا و یا مرجوع شود. بررسیها نشان می‌دهد هر دو روش تبعات  و هزینه‌های خاص خود را در پی داشته و بایستی به صورت صریح تر شرایط تعیین تکلیف این محموله فراهم شود.

بر این اساس در مکاتبه یک مدیر کل گمرک با ناظر گمرکات استان خوزستان اطلاعات جدیدتری از این پرونده مشخص شده  است، در این مکاتبه آمده است، بازگشت به دستور جنابعالی در هامش نامه مورخ ۲۹ بهمن ماه سال ۹۷ سازمان اموال تملیکی استان خوزستان در خصوص مرجوع نمودن ذرت‌های آلوده به کشور ثالث، به استحضار می‌رساند ذرت‌های مذکور تحت رویه واردات قطعی اظهار گردیدند و بخشی از کالای غیر آلوده آن ترخیص قطعی شده‌آند اما مابقی  به دلیل عدم تایید توسط اداره استاندار غیرقابل ترخیص تشخیص داده شده و مشمول مقررات متروکه گردیده است.

ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای شناسایی واردکنندگان ۱۴۰ هزار تن ذرت آلوده‌ به کشور

رئیس‌جمهور دستور امحای ذرت‌های آلوده وارد شده به گمرک را صادر کرد

سازمان مذکور نیز طی حکم فروش مورخ ۱۶ بهمن سال ۹۷ کالای موجود را که آلوده است به آقای «غ.ش» جهت مرجوع نمودن از کشور واگذار نموده است.

بررسی خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد قسمت بسیار کوچکی از محموله به این شخص واگذار شده و ظاهرا این محموله مجددا به انبار اصلی بازگردانده شده است.

همچنین در ادامه این نامه آمده است،

۱- اظهارنامه‌های ذرتهای اولیه واردات قطعی و همگی با شرایط خرید اعتباری وارد و اظهار گردیده‌اند و به دلیل مشکلات پیش آمده پرونده تسویه اعتبارات اسنادی آنها مفتوح است مرجوع نمودن با شرایط خرید اعتباری و بانکی مستلزم اخذ موافقتنامه بانک مربوطه است.

۲- از طریفی با توجه به آلوده بودن ذرت‌ها امکان ترخیص و یا حتی امحای آن در داخل کشور میسر نیست حتی مرجوع نمودن آن نیز به کشور ثالث طبق نامه سازمان اموال تملیکی به دلیل آلودگی محموله تبعات به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9015کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9015/پرونده-تسویه-ارزی-واردکنندگان-ذرتهای/کپی شد!