انتخاب شهردار ناکارآمد تیر خلاص به شهرداری ورشکسته بندر امام خمینی(ره)

در زمان زمامداری سه شهردار قبلی بندر امام خمینی(ره) شهرداری بیشترین بدهی را از زمان تاسیس تاکنون متحمل شده است، بدهی که شهرداری را با ورشکستگی مواجه کرده است.

این بدهکاری حاصل سوء مدیریت و انجام برخی پروژه‌های غیر کارشناسی در شهر است که با اجرای این پروژه‌ها فقط ظاهر شهر پر از درد و رنج بندر امام خمینی(ره) بزک شد و مشکلات عمیق و ابتدایی شهر همچنان باقی ماند.

همان گونه که دادستان شهرستان در ویدئوی منتشر شده بیان کرد بعد از عبور از خیابان اصلی شهر و حرکت به سمت خیابان‌های فرعی گویا وارد روستایی بزرگ شده‌ایم که لایق شهروندان شریف شهر نیست.

از سه دوره قبل که بدهی‌های کلانِ شهرداری آغاز شد، بدهی‌ها بیان گر سرکار آمدن مدیران هزینه‌ای برای شهرداری بود؛ مدیریت شهرداران، مدیریت هزینه‌ای در شهر بوده، به این معنی که شهرداران برای انجام امور شهری فقط هزینه کردند و با غفلت از راه‌های جذب سرمایه پایدار موجب مغروض شدن شهرداری شده و نگاهی به درآمدزایی نداشته‌اند.

حال فردی باید بر این مسند تکیه بزند که نگاه متفاوتی نسبت به مدیریت شهری داشته باشد و یک برنامه گام به گام برای کاهش بدهی سرسام آور شهرداری ترسیم کرده باشد و در کنار درآمدزایی در پی برطرف کردن مشکلات این شهر تبدیل شده به روستا باشد.

شورای شهر در این برهه از زمان مسؤولیت بسیار سنگین انتخاب شهردار را برعهده دارد، فردی که بتواند شهرداری را از باتلاق بدهی‌های روزافزون نجات دهد؛ اگر روند بدهی‌های شهرداری به همین منوال پیش برود در آینده‌ای نه چندان دور شهرداری قادر به پرداخت هزینه‌های جاری خود هم نخواهد بود و بالاتر از آن از پس هزینه‌های جمع آوری زباله‌های شهر به دلیل عدم پرداخت حقوق کارگران نیز بر نخواهد آمد.

انتخاب فردی ناکارآمد تیرخلاص به شهرداری بندر امام خمینی(ره) خواهد بود و شهرداری را کامل در باتلاق فرو خواهد برد، هرچند برخی از شهروندان معتقدند مسؤول همه این نابسامانی‌های فراوان درون شهر و شهرداری، شورای شهر است نه شهردار عزل شده.

شورای پنجم کارنامه مناسبی در انتخاب شهردار نداشته و این اخرین فرصت این شورا برای یک انتخاب عاقلانه، به دور از حواشی و سهم خواهی برای عبور از بحران و ثبت یک کارنامه قابل قبول در انتخاب شهردار است.|فارس

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/9007کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9007/انتخاب-شهردار-ناکارآمد-تیر-خلاص-به-شهر/کپی شد!