نتیجه پرونده قاچاق ۳۶۰۰۰کولر به‌زودی اعلام می‌شود

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، امیر خجسته نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی صبح امروز در گفتگو با فارس با اشاره به اهمیت کالاهای اساسی، اظهار کرد: کالاهای اساسی از مصوبات مهم مجلس است که باید عملی شود، به همین دلیل در سال گذشته ۱۸ میلیارد دلار و امسال نیز ۱۴  میلیارد دلار برای این موضوع اختصاص داده شد.

وی افزود: از سال گذشته تا اردیبهشت ماه امسال مبلغی بالغ بر۲۰ میلیارد دلار به شرکت ها واگذار شد اما فعالیت اساسی در این زمینه صورت نگرفت و مردم چیزی را لمس نکردند این در حالی است که مابه التفاوت  ۲۰ میلیارد دلار که با ارز ۴۲۰۰ گرفته شد چیزی حدود ۱۰۰  هزار میلیارد تومان است که کمیسیون اصل ۹۰ در حال بررسی است.

مدیرکل اسبق تعزیرات حکومتی خوزستان: پرونده کولرهای قاچاق را تا پای جان پیش بردم

ابهام در بررسی پرونده قاچاق ۳۶ هزار کولر گازی در ‌‌اهواز/ ‌۲۰ روز از ‌وعده وزیر دادگستری گذشت‌

فعالیت شبانه‌روزی اسکله‌های بندر امام خمینی(ره) برای تخلیه کالاهای اساسی

 نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه ۱۰ هزار شرکت موظف بودند با ارز دولتی کالای اساسی را وارد کنند اما حسابرسی یک هزار و ۷۰۰  شرکت مبهم است، گفت: تعداد ۶۳۷  شرکت نیز صوری بودند که در یک پروسه زمانی ۷ روزه با رانت و توسط مافیا تشکیل شده  است.

خجسته با انتقاد از اینکه برخی از این شرکت‌ها کالاهایی غیر از کالاهای اساسی مانند عینک آفتابی، سنگ و گل مصنوعی وارد کرده‌اند، بیان کرد: اکنون برای ما محرز شده که این  ارز دولتی یا  وارد نشده و یا اگر وارد شده به دست مردم نرسیده است مانند گوشت و دارو که در بازار آزاد فروخته شد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور چهار وزارتخانه را مسؤول پیگیری و تعیین تکلیف واردات کالاهای اساسی و ارز دریافتی ‌کرد، گفت: انتظار رئیس جمهور این بود زمانی‌که امانت به دست مسؤولان دولتی سپرده می‌شود از آن مراقبت می‌کردند.

خجسته با تاکید بر اینکه کمیسیون اصل ۹۰  لیست تمامی شرکت هایی که ارز ۴۲۰۰ تومان را در اختیار دارد، گفت:قوه قضائیه نیز به صورت جدی به این موضوع ورود کرده تا این شرکت‌ها تعیین تکلیف شوند.

وی عنوان کرد: از کلیه مبالغی که در اختیار شرکت‌های وارد کننده قرار داده شد تنها حدود ۳۰درصد کالای اساسی وارد کشور شده است.

خجسته با اشاره به معطلی حدود ۳ میلیون تن کالای اساسی در گمرک بندرامام خمینی گفت:  معطلی کالا سبب رسوب آنها شده و در نهایت به دست مردم نمی رسد؛ گمرک نباید بگذارد کالای اساسی  دپو شود چرا که  این کالاها سرمایه ملی است و نباید هدر برود.

وی یکی از دلایل اساسی ورود مجلس به بحث کالای اساسی به ویژه قاچاق را تردد و بارگیری بیش از ۳ هزار کامیون از بندر امام خمینی برشمرد، و افزود: پس از اقداماتی که به منظور مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفت و همچنین فشار مجلس شاهد شتاب گرفتن ورود کالاهای اساسی توسط کسانی بودیم که حاضر نبودند با ارز دولتی کالای اساسی وارد کنند.

خجسته عنوان کرد: تمامی دلارهایی که بعضی شرکت ها با ارز دولتی برای ورود کالای اساسی دریافت کردند اما به دست مردم نرسیده است به بیت المال بازگردانده می شوند.

وی با اشاره به موضوع ۳۶۰۰۰ کولر  قاچاق کشف شده در خوزستان گفت: پرونده قاچاق ۳۶  هزار کولر در کمیسیون اصل ۹۰ در جریان است و به زودی نتایج آن اطلاع رسانی می‌شود.

خجسته گفت: به زودی جلسه کمیسیون اصل ۹۰  تشکیل و وزارتخانه‌های مربوطه را به منظور پاسخ‌گویی در رابطه با  تعیین تکلیف کالاهای دپو شده فرا می‌خوانیم.

انتهای پیام/ع

https://biknews.ir/8793کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8793/نتیجه-پرونده-قاچاق-36000کولر-به‌زودی-اعلا/کپی شد!